خودروی تمام الکتریکی آکورا چه مشخصاتی دارد؟

شرکت آکورا اولین خودروی تمام‌ الکتریکی خود را پیش از رونمایی رسمی، به نمایش گذاشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آکورا یک شرکت خودروسازی ژاپنی است که به عنوان تولیدکننده خودروهای لوکس و اسپورت شرکت هوندا در نظر گرفته می‌شود. این شرکت اولین خودروی تمام الکتریکی خود به نام کراس‌اوور ZDX را پیش از رونمایی رسمی، به نمایش گذاشته است. هر دو مدل پایه و نسخه S این محصول در سال ۲۰۲۴ میلادی عرضه خواهد شد. تصاویر ارائه شده از خودروی برقی ZDX نشان می‌دهد که از طراحی خودروی مفهومی Acura Precision که سال گذشته معرفی شده است، الهام گرفته است.

شرکت آکورا اعلام کرده است که خودروی الکتریکی ZDX خود سیستم‌های صوتی داخلی گوگل و Bang & Olufsen را به صورت استاندارد ادغام می‌کند. این خودرو از با دستیار صوتی گوگل اسیستنت سازگار است و از نسخه پیشرفته Google Maps برای برنامه‌ریزی مسیر بهینه نیز بهره می‌برد. با وجود اینکه تصاویر رسمی از فضای داخلی خودرو فاش نشده است، اما شرکت سازنده تأیید کرده است که این مدل دارای یک صفحه نمایش لمسی مرکزی برای نشان دادن میزان شارژ باقی مانده و دیگر اطلاعات است. از دیگر قابلیت‌های در نظر گرفته شده برای خودروی ZDX می‌توان به شارژ بی‌سیم تلفن همراه، Apple CarPlay و Android Auto اشاره کرد.

به نظر می‌رسد که مدل S کراس‌اوور ZDX به عنوان قوی‌ترین و سریع‌ترین SUV در تاریخ این برند در نظر گرفته شود که تجربه رانندگی هیجان‌انگیزی را برای بازار خودروهای الکتریکی به ارمغان می‌آورد. آکورا اعلام کرده است که پس از عرضه کراس‌اوور ZDX برقی، خودروهای برقی آینده خود را از سال ۲۰۲۶ مبتنی بر e-Architecture هوندا عرضه خواهد کرد. ZDX و خودروهای الکتریکی آکورا آینده فقط بخش کوچکی از حرکت گسترده هوندا به سمت عرضه خودروهای برقی است. هدف جهانی شرکت هوندا رسیدن به طرح کربن خنثی تا سال ۲۰۵۰ میلادی است که با اطمینان از اینکه ۱۰۰ درصد مدل‌های آمریکای شمالی تا سال ۲۰۴۰ خودروهای الکتریکی با باتری (BEV) و خودروهای الکتریکی سلول سوختی هستند، به این هدف دست پیدا می‌کند.

کد خبر 678057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.