کدام استان‌های کشور میزبان بارش‌های تابستانی خواهند بود؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _پنجشنبه دوازدهم مردادماه_ در بیشتر مناطق کشور، جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد. فردا نیز در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

وی افزود: روز شنبه در ارتفاعات شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات مازندران، گلستان و خراسان و روز یکشنبه در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی به ویژه در ساعات بعدازظهر، رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز دوشنبه در بعضی نقاط شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده، برای بعضی نقاط هرمزگان، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر گاهی رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: در طول پنج روز آینده در بعضی نقاط شمال شرق، شرق به ویژه منطقه زابل، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعات وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود. روزهای جمعه و شنبه دریای خزر و پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف در بعدازظهر کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۴۱ و کمینه ۲۱ است و در روز _جمعه سیزدهم مردادماه_ نیز صاف، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۴۱ و کمینه ۲۰ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 677491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.