بیماری مرس چیست؟ + علائم، روش انتقال، درمان و مشخصات ویروس جدید ۱۴۰۲ mers cov

علائم بیماری مرس شامل تب، سرفه، تنگی نفس، مشکلات گوارشی مانند اسهال، نارسایی تنفس و نارسایی اعضای بدن به ویژه کلیه‌ها می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرس یا سندرم تنفسی خاورمیانه Middle East Respiratory Syndrome یک بیماری تنفسی است که برای اولین بار در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ در عربستان مشاهده شده است. بیماری مرس در اثر ویروسی از خانواده کرونا ویروس ایجاد می‌‎شود. نتایج گزارش‌هایی که تاکنون ارائه شده است نشان می‌دهد که تقریباً یک سوم مبتلایان جان خود را از دست می‌دهند.

علائم بیماری مرس چیست؟

علائم بیماری مرس شامل تب، سرفه، تنگی نفس، مشکلات گوارشی مانند اسهال، نارسایی تنفس و نارسایی اعضای بدن به ویژه کلیه‌ها می‌شود. این علائم در بدن افرادی که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، سن بالاتری دارند، اشخاصی که دچار دیابت مزمن، سرطان و بیماری‌های مزمن ریوی هستند، با شدت بیشتری پدیدار می‌شود.

بیماری مرس چگونه منتقل می‌شود؟

ویروس مرس از طریق ترشحات تنفسی از فرد مبتلا به دیگران منتقل می‏‌شود. بنابراین توصیه می‌شود به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری مرس، دست‌های خود را به صورت مرتب بشویید، هنگام عطسه یا سرفه از دستمال استفاده کنید، از لمس کردن صورت با دست نشسته دوری کنید، سطوحی که در معرض تماس با افراد آلوده بوده است را ضدعفونی کنید و از افراد بیمار یا کسانی که به تازگی از سفر برگشته‌اند دوری کنید.

چگونه می‌توان بیماری مرس را درمان کرد؟

در حال حاضر هیچ واکسن یا شیوه درمان خاصی برای بیماری مرس وجود ندارد، البته پزشکان داروهایی برای تسکین علائم این بیماری تجویز می‌کنند. از آنجایی که فرآیند بهبود افراد مسن و کسانی که درگیر بیماری‌های مزمن هستند دشوار است، لازم است این افراد اقدامات پیشگیرانه را به صورت جدی رعایت کنند.

گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت در مورد بیماری مرس

سازمان جهانی بهداشت (WHO) به تازگی اعلام کرده است که یک مرد ۲۸ ساله اهل ابوظبی به ویروس مرس آلوده شده است. این شخص پس از اینکه چندین بار علائم حالت تهوع، درد در هنگام ادرار و درد در سمت راست بدن را احساس کرده بود، به پزشک مراجعه کرده بود و با تشدید پیدا کردن بیماری در بیمارستان بستری شد و در حال حاضر تحت درمان است.

کد خبر 676974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.