اجرای پروژه آزمایشی تردد اتوبوس‌های بدون راننده در فلوریدا

برنامه‌ریزان آلتامونت اسپرینگز در ایالت فلوریدا در آمریکا از اجرای طرح آزمایشی تردد اتوبوس‌های بدون راننده در شهر خبر داده و مدعی شده‌اند دسترسی شهروندان، مسافران و صاحبان کسب و کار را به این وسایل نقلیه سبز افزایش خواهند داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اداره حمل‌ونقل فلوریدا به منظور ترویج بهره‌گیری از خودروهای بدون راننده در سراسر ایالت، آلتامونت اسپرینگز را به عنوان مرکزی برای آزمایش این وسایل نقلیه انتخاب کرد و مدعی شد که پس از موفقیت پروژه، زمینه را برای اجرای رویکردهای مشابه در سایر شهرهای ایالت نیز فراهم خواهد آورد و مدیران را به خرید اتوبوس‌های خودران برای بخش حمل‌ونقل عمومی سوق خواهد داد. اولین مرحله از طرح آزمایشی تردد اتوبوس‌های بدون راننده با همکاری کمپانی Beep که در زمینه تولید خودروهای خودران فعالیت می‌کند، آغاز شد و دو اتوبوس بدون راننده در مسیری به طول حدود دو کیلومتر و ۵۰۰ متر به حرکت درآمد که البته برنامه‌ریزان از اجرای پروژه‌ای چندمرحله‌ای طی سه سال آینده برای ورود چنین وسایل نقلیه‌ای به شهر خبر دادند و مدعی شدند که زیرساخت‌های مخصوص عبور و مرور آن‌ها را نیز توسعه خواهند داد.

عملکرد اتوبوس‌های بدون راننده در آلتامونت اسپرینگز

خودروهای بدون راننده جدید در تمام هفت روز هفته در مسیرهای مشخصی از شهر مسافران را به مقصد خواهد رساند و قرار است در چهار ایستگاه اصلی توقف داشته باشد. مسافران قادر خواهند بود بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به عبور و مرور از طریق این وسایل نقلیه سبز بپردازند که مدیران امیدوار هستند به دنبال آن بتوانند گرایش شهروندان، گردشگران و صاحبان کسب‌وکار را به تردد از طریق خودروهای سبز جدید سوق دهند و از این طریق به کاهش انتشار گازهای آلاینده در بخش حمل‌ونقل شهری کمک کنند. بدیهی است که توسعه زیرساخت‌های تردد برای خودروهای بدون راننده به اندازه خرید این وسایل نقلیه حائز اهمیت و مشمول پرداخت هزینه‌های کلان است که مدیران شهر برای این منظور در نظر دارند به همکاری با کمپانی‌های مختلف بپردازند و در عوض، آن‌ها را از مزایای اجرای پروژه بهره‌مند کنند. در این راستا، قرار است یکی از شرکت‌های توسعه شهری ۵۰ درصد از هزینه‌های لازم برای توسعه زیرساخت‌های مخصوص اتوبوس‌های بدون راننده جدید شهر را تأمین کند که شهرداری از فراهم آوردن بخش دیگر آن خبر داده است.

اجرای پروژه آزمایشی تردد اتوبوس‌های بدون راننده در شهر آمریکایی

کد خبر 676373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.