اولین قدم شیطان برای گمراه کردن انسان مؤمن، کم گذاشتن برای یک عمل است

یک استاد علمیه و فعال فرهنگی گفت: اولین قدم شیطان برای گمراه کردن یک انسان مؤمن، کم گذاشتن برای یک عمل است؛ چراکه پس از کم گذاشتن برای یک عمل، افراد از آن عمل دور و در خصوص آن دچار سوال می‌شوند و هنگامی که افراد به دنبال پاسخ سوال خود نباشند، در عمل دچار شبهه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد داستانپور شب گذشته _چهارشنبه چهارم مردادماه_ در مراسم عزاداری شب تاسوعای هیئت باران، اظهار کرد: سبک زندگی بر قلب، باورها و اعتقادات فرد تأثیر می‌گذارد و هنگامی که شیطان از تأثیرگذاری بر افراد ناتوان می‌شود، با تأثیرگذاری بر سبک زندگی به دنبال اجرایی کردن اهداف خود می‌رود.

وی افزود: اولین قدم شیطان برای گمراه کردن یک انسان مؤمن، کم گذاشتن برای یک عمل است؛ چراکه پس از کم گذاشتن برای یک عمل، افراد از آن عمل دور و در خصوص آن دچار سوال می‌شوند و هنگامی که افراد به دنبال پاسخ سوال خود نباشند، در عمل دچار شبهه می‌شوند. شبهه با عمیق شدن به انکار، از انکار به انزجار و درنهایت از انزجار به فحاشی می‌رسد.

این استاد حوزه علمیه و فعال فرهنگی تصریح کرد: ژاپنی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که عادت‌های رفتاری می‌تواند قلب را مستعد کند یا آن را بمیراند و به همین علت در سال اول تحصیلی هیچ اطلاعاتی به دانش‌آموز داده نمی‌شود و تنها عادت‌های رفتاری فرد را مدنظر قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: غرب از شعاری مبنی بر رها بودن انسان در رفتار به در نظر گرفتن چارچوب برای ساختن سبک زندگی افراد رسیده است و در چهار محورِ خود آرمانی، خود واقعی، ارتباط با دنیای بیرون و اعتقادات اخلاقی چارچوب در نظر گرفته می‌شود.

داستانپور با بیان اینکه رفتارهایی که استمرار داشته باشند به عنوان سبک زندگی شناخته می‌شوند، گفت: برای مثال خداوند در تمام مکان‌ها حضور دارد، اما ایستادن رو به قبله برای خواندن نماز به منظور جهت دادن و جهت‌مند بودن انسان در زندگی است.

وی اضافه کرد: سبک زندگی افراد از سه طریق تربیت فرزندان، منظومه خانوادگی و خاطرات اولیه، شکل می‌گیرد. سوالات تو کیستی، از کجا آمده‌ای، رسالت تو در این زندگی چیست و به کجا می‌روی، سوالاتی هستند که انسان باید در پی یافتن پاسخ آن باشد.

این استاد حوزه علمیه و فعال فرهنگی با اشاره به اینکه نیازمند تحول در سیستم آموزشی کشور هستیم، خاطرنشان کرد: باورهایی باید به کودکان داده شود که هنگام ارائه سبک زندگی به آن‌ها، با تمام قلب خود آن را بپذیرند.

کد خبر 676097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.