وین، بهترین شهر دوستدار محیط زیست جهان برای تجارت

وین، پایتخت اتریش، به عنوان بهترین شهر دوستدار محیط زیست برای تجارت در جهان در سال ۲۰۲۳ شناخته شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتیجه تحقیقات مختلف حاکی از آن است که بسیاری از سرمایه‌گذاران تجارت در جهان رویکردهایی دوستدار محیط زیست را برای کسب و کارهای خود در پیش می‌گیرند، حال آن‌که بسیاری نیز بدون توجه به اصول پایداری به فعالیت مشغول می‌شوند که این امر به سهم خود در افزایش انتشار گازهای آلاینده و تشدید تغییرات اقلیمی نقش مهمی ایفا کرده است. بدیهی است که عملکرد مراکز تجاری و اتخاذ رویکردهای پایدار آن‌ها در کسب درآمد می‌تواند در حل بحران‌های حاکم بر جهان، یعنی تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا بسیار اثربخش باشد و حتی افزایش رفاه جسمی و روانی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

در بررسی‌هایی که به منظور ارزیابی عملکرد کسب و کارهای جهان در زمینه پایداری زمین انجام شد، ۵۰ شهر در سراسر دنیا بر اساس مؤلفه‌های مختلف شامل موقعیت پایداری در میان شهرهای جهان، میزان آلودگی هوا و نرخ برخورداری از کمپانی‌هایی با فعالیت‌های دوستدار محیط زیست مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت، وین به عنوان بهترین شهر جهان برای تجارت پایدار مشخص شد و استکهلم در سوئد، کپنهاگ در دانمارک، ادینبورگ در بریتانیا و مونیخ در آلمان به‌ترتیب جایگاه‌های دوم تا پنجم لیست را از آن خود کرد.

وین، بهترین شهر دوستدار محیط  زیست برای تجارت در جهان

بهترین شهر دوستدار محیط زیست جهان برای تجارت دومین جایگاه شهرهای مورد بررسی را از نظر کیفیت هوا نیز به خود اختصاص داد و دومین رتبه این شهرها را از نظر طول مسیرهای دوچرخه‌سواری از آن خود کرد.

بوستون در ایالات متحده آمریکا به میزبانی دو هزار و ۴۹۶ کمپانی دوستدار محیط زیست در جایگاه ششم شهرهای پایدار برای تجارت قرار گرفت و این در حالی است که سیاتل با دو هزار و ۴۹۶ کمپانی رتبه هفتم را از آن خود کرد.

از ۵۰ شهر مورد بررسی در جهان، مارسی در فرانسه کمترین تعداد کمپانی‌های دوستدار محیط زیست را در خود جای داده بود و به همین دلیل، پایین‌ترین جایگاه لیست را از آن خود کرد، در حالی که آمار حاکی از سطح بالای آلودگی هوا در بارسلونا در اسپانیا بود که باعث شد این شهر جایگاه یازدهم را از نظر تجارت دوستدار محیط زیست از آن خود کند.

کد خبر 676060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.