چه خبر از وضع هوای ایران؟ / تداوم رگبار، رعدوبرق و خیزش گردوخاک در نقاطی از کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از امروز تا روز سه‌شنبه در بعضی مناطق شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران و مازندران، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.

وی افزود: در ارتفاعات جنوبی استان سیستان و بلوچستان و کرمان، ارتفاعات شمالی هرمزگان و جنوب شرق فارس، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، شاهد رشد ابرهای همرفتی رگبار و رعد و برق خواهیم بود و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی مدت مذکور در ارتفاعات جنوبی استان سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمالی هرمزگان، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابرهای همرفتی و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سه روز آینده دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج و متلاطم خواهند بود، ادامه داد: طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق به ویژه در منطقه زابل، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز دامنه جنوبی البرز و جنوب غرب کشور، وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، کمی ابری همراه با افزایش ابر، گاهی وزش باد و هوا آلوده با بیشینه ۴۲ و کمینه ۲۵ است و در روز _یکشنبه یکم مردادماه_ نیز کمی ابری همراه با افزایش ابر، گاهی وزش باد و هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، با بیشینه ۴۱ و کمینه ۲۴ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 675059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.