ظرفیت ناوگان مسافری اصفهان در ۲ سال اخیر/ اتوبوس‌رانان به نرخ‌های موجود معترض‌اند

مدیرکل راهدای‌وحمل ‌نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ظرفیت ناوگان مسافری اصفهان در سال‌های قبل از شیوع کرونا یک‌هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بود که این آمار در دوران پساکرونا به ۹۰۰ دستگاه کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد دادخواه امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم تیرماه_ در جلسه ستاد اربعین استان اصفهان، اظهار کرد: اربعین سال گذشته و بعد از گذراندن سال‌های کرونایی، با افزایش چشمگیر زائران اربعین سرور و سالار شهیدان روبرو شدیم.

وی خاطر نشان کرد: بی‌نظمی در تاریخ رفت و برگشت زائران موضوعی است که بویژه در زمان بازگشت زائران از عراق، مشکلات زیادی را برای سیستم حمل و نقل و جابجایی مسافر در کشورمان ایجاد می‌کند. در واقع اینکه چه تعداد مسافر کربلا در مسیر بازگشت، به مرز ایران اسلامی وارد می‌شوند مشخص نیست.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در مرکز کشور واقع شده است، افزود: همین عامل باعث شده مسافران و زائران استان‌های دیگر از جمله سمنان، خراسان و چند استان همجوار هم، با هدف استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان وارد این کلانشهر شوند.

وی اظهار کرد: ظرفیت ناوگان مسافری اصفهان در سال‌های قبل از شیوع کرونا یک‌هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بود که این آمار در دوران پساکرونا به ۹۰۰ دستگاه کاهش یافت.

به گفته دادخواه، صنف اتوبوس‌رانان به نرخ‌های موجود معترض هستند و حتی همین امروز برای تأمین بلیت اتوبوس تهران مشکلاتی وجود دارد.

وی از مدیریت استان خواست، در مرزهای کشورمان با عراق مستقر شوند، چرا که حضور اداره راهداری به تنهایی در آن بازه زمانی، چندان مؤثر و کارگشا نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با اشاره به ازدحام جمعیت در روز اربعین و روزهای پس از آن برای بازگشت به کشور، تصریح کرد: اگر شماری از موکب‌ها و موکب داران چند روز پس از روز اربعین برپا باشند و خدمات دهند، زائران به ماندن در عراق تشویق می‌شوند و به یکباره و به شکل همگانی، به طرف مرز حرکت نمی‌کنند.

آموزش طلاب برای سفر اربعین

حجت‌الاسلام علی سلطانی، نماینده کمیته فرهنگی ستاد اربعین اصفهان در ادامه گفت: هر اقدام و طرح فرهنگی باید با هماهنگی کمیته فرهنگی ستاد انجام شود.

وی به آموزش ۵۰۰ طلبه برای اعزام به سفر اربعین در سال جاری اشاره کرد و گفت: این تعداد طلبه و روحانی، در امر آموزش و فرهنگ فعالیت خواهند داشت. همچنین در این ایام همایش‌هایی با حضور ادیان توحیدی و فعالان جهادی اربعین برگزار خواهد شد.

کد خبر 674479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.