اجرای پویش «اطعام و احسان حسینی» با آغاز ماه محرم در اصفهان و فعالیت ۵۴۶ مرکز نیکوکاری

هر ساله با آغاز ماه محرم، پویش «اطعام و احسان حسینی» در سراسر کشور اجرا می‌شود و با اجرای آن، نذرهای خیران و نیکوکاران در قالب بسته‌های معیشتی و اطعام حسینی، به دست نیازمندان و محرومان می‌رسد.

کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اجرای پویش اطعام و احسان حسینی با مشارکت مردم خیر در ایام محرم و صفر، اظهار کرد: این طرح در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مانند سال‌های گذشته برای خدمت به مددجویان و نیازمندان، با جمع‌آوری کمک‌های مردمی، همکاری مراکز نیکوکاری و پشتیبانی هیئت‌های مذهبی و گروه‌های مردمی به منظور گسترش سنت حسنه انفاق و نیکوکاری انجام می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی بهتر به مددجویان تحت حمایت افزود: دریافت نذرهای خیران شامل صدقه، اطعام، هدایا و کمک‌های نقدی، کالا و خدمات، برای رساندن هرچه سریع‌تر به محرومان واقعی در این ایام برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با بیان اینکه در کنار توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی برای نیازمندان، طرح اکرام ایتام و محسنین در ماه محرم و صفر عملیاتی و پیگیری می‌شود، ادامه داد: طرح اشاره شده از جمله طرح‌هایی است که کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ اکرام و رسیدگی به فرزندان یتیم و نیازمند به آن توجه ویژه دارد.

وی ضمن دعوت از شهروندان برای همراهی در این پویش مردمی خاطرنشان کرد: مردم شریف استان می‌توانند نذرهای خود در طول ماه محرم تا پایان ماه صفر را به شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ واریز یا با استفاده از شماره‌گیری کد #۰۳۱ *۸۸۷۷* و مراجعه حضوری به دفاتر این نهاد و مراکز نیکوکاری در سطح استان اقدام کنند.

فعالیت مراکز نیکوکاری در ارائه خدمات مطلوب‌تر به نیازمندان مؤثر است

علی اخلاقی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر بین ۵۴۶ مرکز نیکوکاری در سطح استان اصفهان، ۱۰۹ مرکز به صورت تخصصی برای رفع نیاز مددجویان و خانوارهای نیازمند در زمینه‌های اشتغال، فرهنگی، معیشت، درمان و جهیزیه در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ۴۱ درصد از مراکز در مساجد فعالیت دارند، افزود: در حال حاضر ۲۲۱ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و با مساعدت خیران برای رسیدگی به نیازمندان محلات و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد فعال است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به اینکه ۹۴ مرکز نیکوکاری در روستاها و ۴۵۲ مرکز در سطح شهرها مستقر هستند، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۸۱ میلیارد و ۵۸۲ میلیون تومان در قالب وجوهات نقدی، کالا همچنین ارائه خدمات حقوقی و مشاوره، به نیازمندان محلات و مددجویان اهدا شده و بیش از ۱۵ درصد این مبالغ، مستقیم به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد تعلق گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این مراکز با هدف واگذاری امور خیر به مردم، تحت نظارت کمیته امداد در محلات استان برای شناسایی نیازمندان واقعی و رفع مایحتاج این خانواده‌ها با مساعدت نیکوکاران محلات راه‌اندازی می‌شود تا خدمات مطلوب‌تری به خانواده‌های نیازمند ارائه شود.

کد خبر 674403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.