پایان سال‌ها انتظار برای هماهنگی در برگزاری مراسم‌های مذهبی

رییس شورای هیئت‌های مذهبی اصفهان گفت: سال‌های سال بود مقامات تراز اول کشور انتظار داشتند چنین مراسم‌هایی که پیش‌تر به صورت جزیره‌ای برگزار می‌شد، هماهنگ شود که برای اولین بار در شهر اصفهان در یک جلسه باشکوه در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا اخروی بعد از ظهر امروز _دوشنبه، بیست‌وششم تیرماه_ در گردهمایی هیئت‌های مذهبی استان اصفهان اظهار کرد: سازمان تبلیغات اصفهان در وضعیتی قرار دارد که در اجرای بسیاری از مناسبت‌هایی که در شهر اصفهان برگزار می‌شود، حرف اول را در کشور میزند.

وی افزود: بسیاری از مناسبت‌هایی که در حال حاضر در اصفهان برگزار می‌شود، درسال‌های قبل انجام نمی‌شده است. علاوه بر این این مراسم با ابهت و شکوه بسیاری برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی اصفهان ادامه داد: از شهردار و معاونان ایشان بابت هماهنگی‌هایی که در اجرای مراسم‌های شهر داشته‌اند که در هرکجای شهر برویم نمایش مراسم‌های مذهبی را می‌توان دید، تشکر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شورای هیئت‌های مذهبی در طول سال با کمک سایر ارگان‌ها اقداماتی را برگزار می‌کند، از جمله مناسبت عصر عاشورایی بود که در سال گذشته برگزار شد و در نوع خود بی‌نظیر بود.

اخروی تصریح کرد: سال‌های سال بود مقامات تراز اول کشور انتظار داشتند چنین مراسم‌هایی که پیش‌تر به صورت جزیره‌ای برگزار می‌شد، هماهنگ شود که برای اولین بار در شهر اصفهان در یک جلسه باشکوه در اصفهان برگزار شد.

وی افزود: مراسم اربعین را نیز در سال گذشته داشتیم که مردم شهیدپ رور اصفهان در برگزاری این مراسم از خودگذشتگی داشتند. مراسم شب شهادت حضرت زهرا (س) نیز در سال گذشته برگزار شد که هیئت‌های مذهبی در چهار باغ گردهم آمدند و این نیز در جای خود قابل تأمل است.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی اصفهان گفت: علاوه براین مراسم هشتم شوال نیز در اصفهان بسیار باشکوه بسیار زیادی برگزار شد.

عید غدیر اصفهان ۴۰ درصد باشکوه‌تر برگزار شد

وی با بیان اینکه مراسم غدیر که امسال در اصفهان برگزار شد حداقل ۴۰ درصد باشکوه‌تر از سال‌های قبل بود، گفت: در این مراسم برپایی موکب‌ها و همچنین ۱۱۰۰ متر ریسه‌کشی که توسط هیئت‌ها خریداری و با همکاری شهرداری نصب شد، از نقاط قوت عید غدیر اصفهان بود.

اخروی ادامه داد: سه موضوع اصلی در دستورکار هیئت‌های مذهبی است، اول مراسم عصر عاشورای امسال است که تداوم برگزاری آن اهمیت بسیاری دارد و باید مراسم‌های باشکوه‌تری داشته باشیم و امسال نیز تمام هیئت‌های مذهبی باید با پرچم‌ها و دیگر ادوات خود در مراسم امسال شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: خط قرمز هیئت‌های مذهبی، پیشکسوتان و علمای مذهبی هستند که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی اصفهان افزود: جلسه‌ای با حضور ۱۸۰ نفر از جوانان هیئت‌های مذهبی در مهدیه زهرای مرضیه برگزار شد و پرسشنامه‌ای که بین آن‌ها تقسیم شد، بیشتر آن‌ها معتقد بودند که در هیئت‌ها اهمیتی برای آن‌ها قائل نمی‌شوند، درصورتی‌که اگر قرار است آن‌ها ادامه‌دهنده هیئت‌های مذهبی باشند، باید برایشان اهمیت ویژه‌ای قائل شد.

کد خبر 674098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.