ادامه رکود بازار طلا در محرم / قیمت‌ها تغییر زیادی نمی‌کند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: به نظر می‌رسد بازار طلا و سکه تا پایان ماه حدود پنج درصد نوسان قیمت داشته باشد.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بازار سکه و طلا از ابتدای امسال با رکود مواجه شد در ماه شوال به مدت دو هفته بازار رشد نسبی پیدا کرد اما پس از آن در طی این چندماه این کاهش تقاضا و رکود شدت پیدا کرده است.

وی افزود: کاهش قیمت طلا باعث شده است رکود و کاهش تقاضا اتفاق بیفتد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با بیان اینکه فاصله گرفتن طلافروشان از خرید طلا صحت ندارد، گفت: طلا فروشان بر اساس میزان فروش خود، خرید می‌کنند، زمانی که مبادله‌ای انجام نشود، طبیعی است آن‌ها نیز خریدشان را کاهش می‌دهند.

بذرافشان خاطرنشان کرد: تقاضا برای خرید طلا، کاهش ۴۰ درصدی داشته است؛ ثبت‌نام خودرو، کاهش قیمت طلا و سکه، اخبار سیاسی و اقتصادی از عوامل اصلی کاهش تقاضا بوده است.

وی تاکید کرد: کاهش قدرت خرید مردم همچنین انتظار مردم برای ریزش قیمت طلا و سکه از دیگر دلایل کاهش تقاضا در این بازار است؛ از ابتدای امسال قیمت طلا و سکه نزدیک به ۱۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار سکه و طلا در روزهای آتی، اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت طلا و سکه طی سه ماه هر هفته ریزش داشته و قیمت‌ها ثبات نسبی داشته است، نمی‌توان انتظار کاهش یا افزایش قابل توجه قیمت‌ها را داشت.

بذرافشان تاکید کرد: با توجه به نوسانات انس جهانی، قیمت ارز در کشور و تقاضای فعلی به نظر می‌رسد بازار سکه و طلا تا پایان ماه بین یک تا پنج درصد نوسان قیمت داشته باشد.

کد خبر 674056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.