چرا ایستگاه‌های متروی لندن بدون پله می‌شود؟

شرکت حمل‌ونقل لندن (TfL)، ۱۰ ایستگاه مترو در لندن را انتخاب کرده است که در آینده بدون پله خواهند شد تا میزان دسترسی را افزایش و میانگین زمان تردد را کاهش دهند. افراد دچار معلولیت یا محدودیت‌های حرکتی نیز با این طرح، جابه‌جایی بهتری را تجربه خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت حمل‌ونقل لندن (TfL)، ۱۰ ایستگاه مترو جدید را در این شهر در نظر گرفته است که بدون پله خواهند شد. هدف از ایجاد این ایستگاه‌ها کاهش زمان سفر و بهبود دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر است. البته لازم است عواملی مانند امکان نصب آسانسورهای جدید، فضای موجود برای ساخت‌وساز و عمق هر ایستگاه در نظر گرفته شود.

شرکت حمل‌ونقل لندن (TfL) با مقامات شهری، توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها مشورت کرده است تا بتواند ایستگاه‌های بدون پله دیگری را نیز ایجاد کند. ایستگاه‌هایی که برای طرح بدون پله در اولویت قرار گرفته‌اند، از نظر تعیین کاربری مورد نیاز، هزینه‌ها و فرصت‌های تأمین مالی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

چرا ایستگاه‌های متروی لندن بدون پله می‌شود؟

مقامات شهری لندن اعلام کرده‌اند که یکی از اهداف ارائه طرح‌هایی برای دسترسی آسان به حمل‌ونقل عمومی، کاهش ۵۰ درصدی میانگین زمان رفت‌وآمد افراد تا سال ۲۰۴۱ میلادی است. سازمان‌های مربوطه قصد دارند ایستگاه‌های متروی بیشتری را در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ با حمایت گروه‌های ذی‌نفع ارزیابی کند تا مشخص شود واجد شرایط طرح ایستگاه‌های بدون پله هستند یا خیر.

به گفته مقامات شهری، در حالی که هنوز پروژه ایستگاه‌های مترو بدون پله به صورت کامل به پایان نرسیده است، اما جای امیدواری است که تعداد این نوع ایستگاه‌ها در سراسر لندن به میزان ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است، این به آن معنا است که بیش از ۲۰۰ ایستگاه مترو بدون پله در این شهر وجود دارد و ۱۰ ایستگاه جدید دیگر نیز در حال بررسی است. ارائه طرح‌هایی در شهر لندن که شبکه حمل‌ونقل عمومی را برای همه قابل دسترس می‌کند، ادامه‌دار است و از اهمیت قابل‌توجهی نیز برخوردار است. حذف پله از ایستگاه‌ها کمک بسیاری به ویلچرنشینان و افرادی با محدودیت‌های حرکتی می‌کند.

در حال حاضر، بیش از یک‌سوم شبکه مترو در شهر لندن بدون پله است و همچنان ایستگاه‌های بدون پله دیگری نیز به آن اضافه می‌شود. البته لازم است اقدامات بیشتری صورت گیرد تا شبکه حمل‌ونقل لندن به‌طور کامل در دسترس و فراگیر شود.

کد خبر 673907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.