چه خبر از وضع هوای ایران؟ / بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در نقاطی از کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش باران، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

وی افزود: روز دوشنبه ضمن تشدید بارش در مناطق ذکر شده، این شرایط برای استان‌های گلستان و خراسان شمالی نیز پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش از بعدازظهر روز یکشنبه و روز دوشنبه، در شمال آذربایجان غربی و استان گیلان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز سه‌شنبه در سواحل دریای خزر، اردبیل و به صورت پراکنده در خراسان شمالی ادامه خواهد داشت و روز چهارشنبه برای سواحل دریای خزر و شمال آذربایجان غربی و روز پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بعدازظهر امروز در ارتفاعات استان هرمزگان نیز رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد و برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور به ویژه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل، پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین در پنج روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، پدیده قالب خواهد بود.

ضیائیان با بیان اینکه از امروز تا روز سه‌شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از مرکز کشور نیز در بعضی ساعات وزش باد شدید و در بعضی مناطق گرد و خاک رخ خواهد داد، گفت: دریای خزر امروز و فردا و در پنج روز آینده، شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری و غبار رقیق، گاهی ورزش باد با بیشینه ۴۱ و کمینه ۲۱ است و در روز _دوشنبه بیست‌وششم تیرماه_ نیز صاف تا کمی ابری و غبار رقیق، گاهی ورزش باد، با بیشینه ۴۱ و کمینه ۲۳ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 673673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.