ساعت‌های هوشمند می‌توانند پارکینسون را تشخیص دهند

ساعت‌های هوشمند می‌توانند بیماری پارکینسون را هفت سال قبل از پدیدار شدن علائم آن تشخیص دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در بیماری پارکینسون، از بین رفتن سلول‌های خاص مغز باعث بروز مشکلات حرکتی و دیگر مشکلات سلامتی می‌شود که با گذشت زمان وخیم‌تر می‌‏شود. نتایج پژوهش‌ها نشان داده است که اختلال در فعالیت‌های روزانه و کند شدن حرکات بدن می‌تواند سال‌ها قبل از تشخیص پارکینسون در فرد ظاهر شود. متخصصان و پژوهشگران در حال بررسی روش‌های درمانی برای این بیماری هستند که از مغز در برابر آسیب‌های بیشتر محافظت می‌کند. برای استفاده از این روش‌های درمانی، تشخیص به موقع بیماری از اهمیت زیادی برخوردار است.

گروهی از محققان بریتانیایی برای انجام مطالعه جدیدی در زمینه تشخیص بیماری پارکینسون پیش از پدیدار شدن علائم مربوطه، داده‌های پزشکی مربوط به ۵۰۰ هزار فرد بین ۴۰ تا ۶۹ سال را از سال ۲۰۰۶ میلادی مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کاهش سرعت حرکت چندین سال قبل از تشخیص پارکینسون رخ می‌دهد. این کاهش سرعت منحصر به بیماری پارکینسون بوده است و در دیگر اختلالات عصبی یا حرکتی ارزیابی شده مشاهده نشده است.

بیشتر ساعت‌های هوشمند از حسگری به نام شتاب‌سنج بهره می‌برند که قادر است سرعت حرکت بدن را اندازه‌گیری کند. محققان به این نتیجه رسیدند که گجت‌های پوشیدنی مجهز به شتاب‌سنج می‌توانند بیماری پارکینسون را با دقت بالایی تشخیص دهند. علاوه بر این، پژوهشگران موفق شدند از شتاب‌سنج‌ها برای تخمین زمانی که علائم بیماری پارکینسون پدیدار می‌شود، استفاده کنند.

به گفته محققان، تغییرات در سرعت حرکات بدن افراد مبتلا به بیماری پارکینسون از هفت سال قبل از پدیدار شدن علائم قابل تشخیص است، به طوری که حسگرهای شتاب‌سنج تعبیه شده در ساعت‌های هوشمند می‌توانند آن را مشخص کنند. متخصصان مغز و اعصاب می‌توانند در آینده از داده‌های ساعت‌های هوشمند در فرآیند تشخیص بیماری استفاده کنند، البته آن‌ها نباید فقط به این داده‌ها تکیه کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Medicine منتشر شده است.

کد خبر 672631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.