بهره‌برداری از انرژی ترمز اتوبوس‌های شهری در ونکوور

اپراتور حمل‌ونقل ونکوور در کانادا در حال انجام تحقیقاتی در راستای راه‌اندازی سیستم‌های ترمز احیاکننده است تا از آن برای شارژ باتری‌های اتوبوس‌های عمومی بهره گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز نوآوری ونکوور در سال ۲۰۲۲ خلاقان و کمپانی‌های فناوری شهر را به ارائه ایده‌های خود در زمینه کاهش انتشار کربن ناشی از حمل‌ونقل عمومی دعوت کرد که از آن زمان تاکنون ایده‌های بی‌شماری مطرح شده و اثربخشی آن‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین ایده‌های مطرح شده، بهره‌گیری از سیستم‌های ترمز احیاکننده در اتوبوس‌ها بوده که به‌تازگی توسط اپراتور حمل‌ونقل شهر مورد مطالعه قرار گرفته است. در این ترمز، انرژی جنبشی مضاعف حاصل از ترمز گرفتن در خودرو به انرژی تبدیل می‌شود و الکتریسیته حاصل برای شارژ باتری‌های خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محققان اپراتور حمل‌ونقل ونکوور در حال سنجش میزان کارآمدی تبدیل انرژی حاصل از ترمز برای شارژ خودروهای الکتریکی هستند و مدعی شده‌اند دست یافتن به نتایج نهایی زمان‌بر است. جالب است بدانید که اپراتور حمل‌ونقل بارسلونا در اسپانیا نیز در حال انجام تحقیقاتی در زمینه تبدیل انرژی ناشی از ترمز قطارهای شهری به الکتریسیته برای شارژ اسکوترهای برقی شهروندان در ایستگاه‌های مترو هستند و مدعی شده‌اند تنها مرحله آزمایشی آن ۱۲ ماه طول خواهد کشید.

بهره‌برداری از انرژی ترمز اتوبوس‌ها در ونکوور

الکتریکی‌سازی خودروهای عمومی

ونکوور در حال حاضر میزبان ۲۶۲ اتوبوس ترولی الکتریکی است که انرژی مورد نیاز برای حرکت را از کابل‌های بالای خود تأمین می‌کند. خدمات حمل و نقل بریتیش کلمبیا (TransLink) تعداد ۱۵ اتوبوس انتشار صفر کربن برای شهر خریداری کرده و مدعی شده است که تا سال ۲۰۳۰ تعداد آن‌ها را به ۴۱۵ مورد خواهد رساند.

اپراتور حمل‌ونقل ونکوور ادعا کرد که اتوبوس‌های جدید قبل از شارژ دوباره، از قابلیت سپری کردن مسیری به طول ۱۵۰ کیلومتر برخوردار است و امکان شارژ آن‌ها در تنها پنج دقیقه وجود دارد.

ونکوور یکی از سبزترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی جهان را در خود جا داده است که ورود اتوبوس‌های الکتریکی و انتشار صفر کربن به پایداری هرچه بیشتر آن کمک خواهد کرد و این امر به سهم خود بهبود کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت، ضمن این‌که مدیران را در تحقق اهداف صفر انتشار کربن خود یاری خواهد کرد.

کد خبر 672421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.