آیا ضربه به سر باعث بروز سکته مغزی می‌شود؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که وارد شدن ضربه به سر ممکن است خطر بروز سکته مغزی را افزایش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متوجه شدن خطر سکته مغزی برای افراد دشوار است، بنابراین کسب آگاهی از علائم سکته مغزی در مراحل اولیه از اهمیت زیادی برخوردار است. تغییرات بینایی، تغییر در سبک راه رفتن، تغییر وضعیت ذهنی، تشنج، غش کردن، سردرد شدید و احساس گیجی یا سرگیجه از جمله علائم سکته مغزی هستند که معمولاً نادیده گرفته می‌‎شوند.

در صورتی که سکته مغزی به موقع تشخیص داده شود، می‌توان آن را درمان کرد و فرد را نجات داد. بنابراین لازم است افراد از علائم سکته مغزی مانند ضعف، بی‌حسی بازو، مشکل در گفتار، احساس گیجی، مشکل در صحبت کردن یا درک گفتار، مشکلات بینایی در یک یا هر دو چشم، مشکل در راه رفتن و سردرد شدید آگاه باشند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که وارد شدن ضربه به سر ممکن است خطر بروز سکته مغزی را افزایش دهد. ضربه مغزی نوعی آسیب مغزی به دلیل ضربه است که ممکن است باعث بروز عواقب جدی شود. آسیب تروماتیک مغز منجر به آسیب به رگ‌های خونی می‏‌شود که آن‌ها را در برابر لخته شدن خون یا پارگی آسیب‌پذیر می‌کند، در این صورت نیز خطر سکته مغزی پس از ضربه مغزی افزایش پیدا می‌کند.

درمان آسیب‌های وارد شده به مغز به شدت آن بستگی دارد. آسیب‌های خفیف معمولاً به درمان نیاز ندارند، اما لازم است که علائمی که نیاز به مراقبت پزشکی دارند را تشخیص دهید. سعی کنید در صورت خونریزی با پارچه تمیز جلوی آن را بگیرید. در صورتی که بیمار استفراغ می‌کند، او را به جلو خم کنید یا از یک طرف بغلتانید. همچنین، اطمینان حاصل کنید در صورتی که به سر و گردن فرد آسیب وارد شده است، آن‌ها را حرکت ندهد و در وضعیت ثابت نگه دارد. علاوه بر این، توصیه می‌‎شود در طول ۴۸ ساعت اولیه پس از آسیب، یک نفر کنار فرد بماند و مطمئن شود که تلفن و کمک‌های پزشکی در دسترس فرد بیمار وجود دارد. در صورتی که آسیب شدید است نیز فوراً با آمبولانس تماس بگیرید.

کد خبر 672315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.