اعلام آمادگی «گیومری» ارمنستان برای معرفی فرهنگ و تاریخ ایران

دستیار و مشاور شهردار گیومری ارمنستان با اشاره به اینکه در مرکز فناوری گیومری محلی برای معرفی کشورها وجود دارد، آمادگی گیومری ارمنستان را برای معرفی فرهنگ و تاریخ ایران در این محل اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آرام شابویان امروز _شنبه هفدهم تیرماه_ در نشست مشترک مدیران شهرداری، شورای اسلامی شهر و پارک علم و فناوری یزد با هیئت اعزامی شهرهای یاسبرین مجارستان و گیومری ارمنستان با بیان اینکه گیومری ارمنستان ظرفیت زیادی در حوزه فناوری و دانش بنیان دارد، اظهار کرد: گیومری ارمنستان یکی از شهرهایی است که در حوزه پارک حوزه علم و فناوری فعالیت مؤثر داشته است. اتصال معماری و فرهنگ گذشته به آینده بسیار زیبا و جذاب است که در این پارک به درستی رعایت شده است.

وی با بیان اینکه تکنولوژی یزد در حوزه رنگ‌های آب‌پایه قابل استفاده در جداول خیابان‌ها و بلوارها برای ارمنستان قابل توجه و جالب است، افزود: درخواست داریم که نمونه‌ای از این رنگ‌ها به ما داده شود تا بتوانیم به ارمنستان برده و درصورت امکان تعامل با شهرداری یزد در ارتباط با انتقال آن به شهرمان را ایجاد کنیم.

دستیار و مشاور شهردار گیومری ارمنستان به فعالیت مرکز تکنولوژی گیومری که شبیه پارک‌های علم و فناوری ایران است اشاره کرد و گفت: در این مرکز محلی در نظر گرفته شده که به کشورهای دیگر اختصاص داده می‌شود تا اطلاعاتی در ارتباط با فرهنگ، تکنولوژی، تاریخ و موارد مختلف دیگر را در این مکان به اشتراک گذارند و به نوعی کشور خود را معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: این امکان وجود دارد که با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهیم، زمینه حضور شرکت‌های دانش‌بنیان گیومری در یزد و شرکت‌های دانش‌بنیان یزد در گیومری را فراهم کنیم.

کد خبر 672075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.