بندهای تفاهم خواهرخواندگی یزد و یاسبرین اجرایی شود

شهردار یاسبرین مجارستان با بیان اینکه علاقه‌مند به تقویت پیمان خواهرخواندگی یزد و یاسبرین هستیم، گفت: لازم است بندهای روی کاغذ مانده تفاهم خواهرخواندگی یزد و یاسبرین اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لورانت بودای در دیدار با شهردار و مدیران شهرداری یزد اظهار کرد: ابتدا از دعوت شهردار و هیئت ایرانی تشکر می‌کنم؛ تا این لحظه سفر بسیار خوبی را به شهر یزد داشته‌ایم.

وی افزود: تاریخچه‌ای مشترک میان یزد و یاسبرین وجود دارد، اما پس از تفاهم خواهرخواندگی در حال تلاش برای تقویت این رابطه هستیم.

شهردار شهر یاسبرین مجارستان خاطرنشان کرد: ۳۰ سال قبل نقطه شروع برای خواهرخواندگی را آغاز کردیم و در حال حاضر نیز تلاش داریم این مسیر را ادامه دهیم و در زمینه‌های مختلف موضوع خواهرخواندگی را تقویت کنیم.

بودای اضافه کرد: احساس می‌کنم که در یاسبرین هستم و علاقه‌مند هستم هر آن چیزی که در حال حاضر روی کاغذ مانده است را اجرا کنیم و این راه را در کنار شهرداری یزد ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: تا این لحظه از میهمان‌نوازی مردم یزد تشکر می‌کنم و امیدوارم تا زمانی که در یزد حضور دارم بسیاری از مسائل را به عنوان آموزش ببینم.

شهردار شهر یاسبرین مجارستان تصریح کرد: افتخار من این است که سنبل یاسبرین را به این زیبایی و با ظرافت در شهر یزد و موزه نگهداری می‌کنید، این برای ما بسیار ارزشمند است.

بودای گفت: آن چیزی که قابل پیگیری است و امکان وارد کردن آن در سند و تفاهم وجود دارد را پیگیری می‌کنیم و پس از آن نیز پیگیری‌های لازم برای تحقق آن را انجام می‌دهیم.

بلا بالوگ، معاون شهردار یاسبرین مجارستان نیز در این نشست اظهار کرد: نظر ما بر این است که بتوانیم تفاهم‌نامه‌های اقتصادی و ظرفیت‌هایی که امکان فعالیت و همکاری وجود دارد را میان دو کشور و دو شهر یاسبرین و مجارستان تقویت کنیم.

کد خبر 671952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.