چگونه از ابتلا به آلزایمر پیشگیری کنیم؟

یک نوروفیزیولوژیست گفت: فشارخون، دیابت، بی‌تحرکی، چاقی، خواب بی‌کیفیت، سیگار کشیدن و مصرف الکل از جمله ریسک‌فاکتورهای اصلی ابتلا به آلزایمر است که اگر کنترل شود، احتمال ابتلا به آلزایمر در افراد کاهش پیدا می‌کند.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آلزایمر و ریسک‌فاکتورهای اصلی ابتلا به این بیماری اظهار کرد: آلزایمر بیماری مربوط به میانسالی به بالا و در سنین پیری است، از این‌رو ریسک فاکتورهایی وجود دارد که اگر برطرف نشود، احتمال ابتلا به آلزایمر افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اولین ریسک‌فاکتور ابتلا به آلزایمر، فشارخون بالا است، افزود: اگر فردی مبتلا به فشارخون بالا است، باید با دارودرمانی این بیماری را کنترل کند تا فشارخون کاهش پیدا کند، همچنین قندخون و دیابت فاکتور مهم دیگری است که با ابتلا به آلزایمر رابطه مستقیم دارد و کباید کنترل شود.

این نوروفیزیولوژیست با بیان اینکه چاقی از ریسک‌فاکتورهای مهم ابتلا به آلزایمر است، ادامه داد: داشتن تحرک بالا مفید است و بی‌تحرکی از جمله ریسک‌فاکتورهای ابتلا به آلزایمر است، غیر از این فاکتورها خواب بی‌کیفیت داشتن یک زیان بزرگ و خواب کافی داشتن مسئله بسیار مهم برای پیشگیری از آلزایمر است.

وی اضافه کرد: عادت به سیگار کشیدن و مصرف الکل باید در افراد ترک شود، چراکه برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر ضروری است؛ همچنین اگر فردی با کاهش شنوایی مواجه است باید از وسایل کمکی استفاده کند تا ذهن و مغز او دیرتر پیر شود، از این‌رو وسایل کمک‌درمانی در پیشگیری از آلزایمر بسیار مفید است.

صفری خاطرنشان کرد: فشارخون، دیابت، بی‌تحرکی، چاقی، خواب بی‌کیفیت، سیگار کشیدن و مصرف الکل از جمله ریسک‌فاکتورهای اصلی ابتلا به آلزایمر هستند که اگر کنترل شوند، احتمال ابتلاء به آلزایمر در افراد کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 671767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.