۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
آنفلوآنزای معده چیست؟

آنفلوآنزای معده که به عنوان گاستروانتریت ویروسی نیز شناخته می‌‎شود عفونتی است که سیستم گوارش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آنفلوآنزای معده که با عنوان گاستروانتریت ویروسی نیز شناخته می‌‎شود، یکی از مشکلات رایج است که افراد در گروه‌های سنی مختلف را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در بیشتر موارد، فرد ممکن است دچار علائمی مانند حالت تهوع، ناتوانی در هضم غذا، گرفتگی معده، اسهال و تب خفیف شود. این علائم معمولاً در عرض یک تا دو روز تسکین پیدا می‌کند و شدید نیستند. با این وجود، در بعضی موارد به ویژه کودکان خردسال، بزرگسالان مسن و افرادی که شرایط خاص زمینه‌ای دارند، ممکن است باعث بروز کم آبی بدن شود و فرد در بیمارستان بستری شود.

علائم رایج آنفلوآنزای معده چیست؟

به گفته متخصصان، آنفلوآنزای معده که به عنوان گاستروانتریت ویروسی نیز شناخته می‌‎شود، عفونتی است که سیستم گوارش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با وجود اینکه به این بیماری "آنفلوآنزای معده" گفته می‌شود، ارتباطی با آنفلوآنزایی که یک بیماری تنفسی است، ندارد. علائم آنفلوآنزای معده در بزرگسالان می‌تواند متفاوت باشد و شامل حالت تهوع و استفراغ، اسهال، درد و گرفتگی شکم، تب، احساس خستگی و ضعف، دردهای عضلانی، از دست دادن اشتها و سردرد می‌شود. معمولاً این علائم با گذر زمان و هیدراته نگه داشتن بدن بهبود پیدا می‌کند، اما در صورت تشدید به پزشک مراجعه کنید.

بیماری آنفلوآنزای معده چگونه منتقل می‌شود؟

بیماری آنفلوآنزای معده از طریق تماس مستقیم با افراد آلوده یا سطوح آلوده گسترش پیدا می‌کند. در حالی که یک فرد مبتلا به این بیماری دچار استفراغ یا اسهال شده است، ممکن است ویروس روی سطوحی مانند دستگیره در، کلیدهای چراغ، تلفن، اسباب‌بازی‌ها و دیگر وسایل قرار بگیرد و باعث انتقال آن به فرد دیگری شود. به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزای معده، توصیه شده است دست‌های خود را به صورت مرتب بشویید.

کد خبر 671634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.