اهانت به کتاب خدا بازتابی از اسلام‌ستیزی است

معاون  امور فرهنگی و امور رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: دشمنان و بدخواهان اسلام و قرآن با دست زدن به این حرکت های جاهلانه راه به جایی نخواهد برد و تنها نفرت جوامع دیگر و مسلمانان را نسبت به خود بیشتر خواهند کرد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل یعقوبی در حاشیه تجمع مردم اصفهان در اعتراض به هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قرآن نور مجسم است و اهانت به قرآن کریم بازتابی از اسلام‌ستیزی، اسلام‌هراسی و ضدیت با مسلمانان است.

وی خاطر نشان کرد: همه آنچه در مقابله با نور و روشنایی که قرآن کریم مصداق محوری و متجلی این نور است، شاهد هستیم ناشی از جهل، ضعف منطق و برهان، فقر فکری و اندیشه منحرفی است که دست به چنین کارهای زننده‌ای می‌زند و به دنبال اشاعه همین نادانی‌ها و کجروی‌ها است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، تصریح کرد: کتاب وحی معجزه آخرین رسول رحمت، پیامبر اسلام (ص) است که آویختن به آن و شناخت عمق آن، تنها راه نجات بشر از بستری به نام جاهلیت مدرن است.

وی تصریح کرد: هدف غایی نزول کتاب نورانی خدا، هدایت انسان به صراط مستقیم است و این هدف مقدس و بزرگ برای کسانی محقق می‌شود که اهل تبعیت از رضای الهی و دریک کلمه، اهل عمل براساس رضایت معبود متعال باشند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با محکومیت هتک حرکت به قرآن کریم و دیگر اقدامات خصمانه همچون کشیدن کاریکاتورهای توهین‌آمیز بر علیه مقدسات اسلامی، اظهار کرد: دشمنان امروز در یک نبرد ترکیبی و شناختی به دنبال کمرنگ کردن معنویت و شاخص‌های اعتقادی در جامعه اسلامی و شیعی هستند.

وی با اشاره به اینکه نور الهی هیچگاه خاموش و حتی کم فروغ نخواهد شد، تصریح کرد: امروز به فضل و مدد الهی روز به روز بر قدرت مسلمانان و اقتدار شیعیان افزوده می‌شود و نمونه آن نیز شکل‌گیری روحیه جهاد و مقاومت در بین جوانان کشورهای مسلمان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام و قرآن است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: دشمنان و بدخواهان اسلام و قرآن با دست زدن به این حرکت‌های جاهلانه راه به جایی نخواهند برد و تنها نفرت جوامع دیگر و مسلمانان را نسبت به خود بیشتر خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، مردم اصفهان درکنار اتباع و مهاجرین حاضر در این شهر و همچنین شماری از جامعه کلیمیان و اهل تسنن با حضور در میدان امام حسین (ع) این شهر، در محکومیت و ابراز انزجار نسبت به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و مقابله با سیاست توهین به مقدسات، تجمع اعتراضی برپا کردند.

کد خبر 671550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.