بیانیه مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در محکومیت سوزاندن قرآن در سوئد

مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با صدور بیانیه ای جسارت و توهین به قرآن کریم در کشور سوئد را شدیدا محکوم کرد.

به گزارش ایمنا، مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، با صدور بیانیه‌ای سوزاندن قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد، متن این بیانیه بدین شرح است:

َنُنَزِّلُ مِنَ ٱلقرءَانِ مَا هُوَ شِفَآءٞ وَرَحمَهٌ لِّلمُؤمِنِینَۙ وَلَا یَزِیدُ ٱلظَّٰلِمِینَ إِلَّا خَسَارٗا

قرآن کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام و محور وحدت مسلمانان جهان است. قرآن معیار و ملاک تشخیص حق و باطل در جهانیست که آلودگی و ناپاکی و انواع فتنه‌ها در آن تشخیص حق و باطل را بیش از پیش سخت نموده است و امروز در قرن بیست و یکم که شعار آزادی و دموکراسی و آزادی بیان و عقیده گوش عالم را پر کرده است شاهد اهانت به ساحت نورانی قرآن، کتاب آسمانی هدایتگر برای همه مردم عالم هستیم.

آری، قرآن خود فرموده است که برای مومنین و حق جویان اسباب شفا و رحمت است و برای ظالمین چیزی جز خسارت و تباهی نیست.

وَمَن لَّم یَجعَلِ ٱللَّهُ لَهُۥ نُورٗا فَمَا لَهُۥ مِن نُّورٍ [البتّه] کسی که خدا برایش نوری قرار نداده باشد، در آن صورت هرگز نوری برای او نخواهد بود.

کشور سوئد امروز به بهانه آزادی بیان و در سلسله اهانت‌های مکرر به مقدسات اسلام که سابقاً در برخی کشورهای اروپایی مثل فرانسه شاهدش بودیم اقدام به قرآن سوزی نمود.

وَٱلَّذِینَ کَفَرُوٓاْ أَوۡلِیَآؤُهُمُ ٱلطَّٰغُوتُ یُخرِجُونَهُم مِّنَ ٱلنُّورِ إِلَی ٱلظُّلُمَٰتِۗ أُوْلَٰٓئِکَ أَصحَٰبُ ٱلنَّارِۖ هُم فِیهَا خَٰلِدُونَ
بنابر فرموده قرآن کریم کافران دوست و یاوری غیر از طاغوت‌های زمانه ندارند و همین امر سبب خروج آنها از نور به تاریکی است و این تاریکی نابود شدنی است و کان الباطل زهوقا.

ما طلاب روحانیون و اساتید حوزه علمیه اصفهان ضمن محکومیت شدید این اقدام شنیع در راستای اهانت به مقدسات مسلمین عالم، اولاً از مراجع قضایی کشور خواستار پیگیری حقوقی و جرم انگاری این اهانت در عرصه بین الملل هستیم.

ثانیاً از وزارت خارجه درخواست پیگیری سریع و قاطع دیپلماتیک و تشکیل اجماع کشورهای مسلمان جهان، در جهت محکومیت وسیع اهانت به قرآن کریم هستیم، همچنین این وزارتخانه، تصویب قانون جرم انگاری اهانت به ادیان الهی در سازمان ملل متحد را در دستور کار خویش قرار دهد.

و ثالثاً با عرض تسلیت این اهانت بزرگ، خدمت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و مردم غیور و انقلابی کشورعزیزمان تقاضای تشکیل حرکت‌های مردمی در عرصه مجازی و حقیقی برای محکومیت این اهانت بزرگ هستیم.

کد خبر 670587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.