اهانت به قرآن کریم به هیچ وجه قابل گذشت نیست

تولیت حرم مطهر احمدبن موسی (ع) با بیان اینکه اهانت‌ به قرآن کریم به هیچ وجه قابل گذشت نیست، گفت: توهین به قرآن کریم و آتش زدن آن از سوی عناصر افراطی در چارچوب آزادی بیان نمی‌گنجد و حتی با آزادی مد نظر غرب نیز قابل تحلیل نیست.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حرم مطهر احمدبن موسی (ع)، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری امروز -جمعه نهم تیرماه- در واکنش به هتک حرمت گروهی افراطی در کشور سوئد به قرآن مجید، اظهار کرد: این برای نخستین بار نیست که این اهانت‌ها اتفاق افتاده و در چندین نوبت دیگر نیز دولت سوئد مجوز برگزاری برنامه‌های سخیف و اهانت‌بار را به عناصر افراطی آن کشور داده است.

وی افزود: این اقدامات توهین آشکار به باور و اعتقاد دو میلیارد مسلمان در جهان است و به طور قطع آزادی بیان به معنای جسارت به اعتقادات یک امت بزرگ نیست.

تولیت حرم مطهر احمدبن موسی (ع) تصریح کرد: آنها گمان می‌کنند با این حرکات و رفتارها در مقابل پیشرفت‌های اسلام ایستاده‌اند، در حالی که تا امروز اقداماتی چون آتش زدن قرآن و انتشار کاریکاتور در خصوص پیامبر اکرم (ص) در راستای اهدافی که غرب در نظر داشته، پیش نرفته و نتیجه عکس داشته است.

وی گفت: این اهانت‌ها باعث شده که حقیقت طلبان عالم به سمت اسلام و قرآن حرکت کنند و بخش زیادی از مردم کشورهای اروپایی به باور حقیقت اسلام دست پیدا کرده‌اند.

حجت الاسلام کلانتری ادامه داد: به نظر می‌رسد در این مقطع زمانی بسیاری از کشورهای اسلامی به صورت جدی وارد صحنه شده و اکنون که ایام برگزاری کنگره عظیم حج است، میلیون‌ها مسلمان که گرد خانه کعبه با همدلی و وحدت اجتماع کرده‌اند می‌توانند یکپارچه انزجار خود را از این حرکت‌ها اعلام کنند.

وی تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران باید به صورت جدی و بدون هرگونه اغماضی این حرکات سخیف را محکوم کند که تا به امروز همین طور بوده است حتی در روابط اقتصادی، فرهنگی و دیپلماتیک تجدید نظر کند، از طرفی امت اسلامی و دولت‌های اسلامی به راحتی می‌توانند از قدرت اقتصادی و فرهنگی در برابر این توهین‌ها استفاده کنند.

تولیت حرم مطهر احمدبن موسی (ع) گفت: دولت سوئد پشتیبان این اهانت‌ها است و این قابل کتمان نیست چون مجوز رسمی را دولت سوئد صادر کرده است و در عمل می‌توان گفت مقصر و متهم اصلی اهانت به قرآن، دولت سوئد است.

وی خاطرنشان کرد: این اهانت‌ها به هیچ وجه قابل گذشت نیست و برای تکرار نشدن این اهانت‌ها نیاز است که امت و دولت‌های اسلامی با مسببان این توهین‌ها به صورت همه‌جانبه برخورد کنند و اقدامات بازدارنده را انجام دهند.

کد خبر 670410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.