ادامه رکود در بازار خودرو/ یک خودرو مونتاژی ۱۰۰ میلیون تومان ارزان شد

اخباری همچون آزادسازی واردات خودرو نیز نتوانسته بر بازار تاثیر گذارد و همچنان شاهد رکود در بازار خودرو هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به قیمت‌های اعلامی برای انواع خودرو در برخی از پایگاه‌های اینترنتی، قیمت انواع خودرو امروز تغییراتی داشته اما همچنان سردرگمی فعالان بازار مشهود است. در زمستان سال گذشته شاهد افزایش نجومی قیمت‌ها در بازار خودرو بودیم و در مقابل در اردیبهشت ماه، قیمت خودرو به صورت تصاعدی کاهش یافت که همین موضوع منجر به خروج بیشتر معامله گران در این بازار شد.

خبر آزادسازی واردات خودرو در روز گذشته تأثیر چندانی بر بازار نداشته و از طرفی، نبود خریدار در بازار منجر شده که افزایش قیمتی نیز در بازار شاهد نباشیم.

براساس قیمت‌های اعلامی سایت‌های خرید و فروش، تیبا ۲ پلاس از جمله خودروهایی است که کاهش قیمت داشته و با چهار میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته به ۳۴۱ میلیون تومان رسیده است.

کوئیک دنده‌ای S بدون تغییر قیمت، با نرخ ۳۶۰ میلیونی معامله شد و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو با پنج میلیون تومان افزایش به ۵۱۰ میلیون تومان رسید.

تارا اتوماتیک نیز با ۱۲ میلیون تومان افزایش قیمت رکورد افزایش بین محصولات ایران خودرو را شکسته و به ۸۳۰ میلیون تومان رسید.

در بازار خودروهای مونتاژی نیز بیشتر قیمت‌ها کاهشی بوده به نحوی که س دبلیوم ام G۰۱ با ۱۰۰ میلیون تومان کاهش به یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان رسید.

قیمت لاماری ایما نز ۳۰ میلیون تومان کاهش یافته و به دو میلیارد و ۷۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین بسترن B۳۰ به نرخ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده که نشان دهنده کاهش ۴۰ میلیون تومانی قیمت این خودرو مونتاژی است.

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

خبر اصلاح قیمت خودروها توسط شورای رقابت که از روز گذشته منتشر شده است می‌تواند در چند روز آینده بازار خودرو را کمی افزایشی کند اما از آنجا که این تغییرات مربوط به نرخ کارخانه است، افزایش قیمت‌ها خنثی شده و در کمتر از چند روز بازار مجدداً به رکود باز می‌گردد.

براین اساس پیش بینی می‌شود در هفته جاری تحولات بازار خودرو بسیار کم بوده و شاهد نوسانات کوتاه و کم باشیم.

کد خبر 671014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.