چطور دیگران را بهتر درک کنیم؟

زمانی که افراد دیگر را درک می‌کنید، علاوه بر این که آن‌ها احساس مهم بودن می‌کنند، شما نیز احساس درونی بهتری خواهید داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همدلی به توانایی درک احساس و تجربه دیگران مربوط می‌شود، به این معنا که فرد خود را به جای شخص دیگر قرار می‌دهد و دنیا را از چشم او می‌بیند. زمانی که افراد دیگر را درک می‌کنید، علاوه بر اینکه آن‌ها احساس مهم بودن می‌کنند، شما نیز احساس درونی بهتری خواهید داشت. معمولاً همدلی ضعیف مشکل اصلی بیشتر زوج‌ها یا خانواده‌ها است.

البته لازم است به یاد داشته باشید که همدلی به معنای توافق یا تائید دیگران نیست. همچنین، شما مجبور نیستید به منظور همدلی کردن مشکل طرف مقابل را حل کنید.

متخصصان معتقدند که همدلی یک اتفاق کاملاً طبیعی است که هنگام تکامل پیدا کردن انسان، در ذهن او شکل گرفته است. به‌طوری‌که هر زمان فردی از مشکلات خود تعریف می‌کند، به‌صورت ناخودآگاه احساس می‌کنید این اتفاق برای شما رخ داده است.

لازم است به منظور همدلی کردن و درک کردن دیگران، افکار، خاطرات و نیازهای آن‌ها را در نظر بگیرد و تصور کنید اگر به جای آن‌ها بودید چه احساسی داشتید. در این صورت فرضیه‌هایی در مورد آنچه می‌تواند رخ دهد، در ذهن شکل می‌گیرد.

کد خبر 670879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.