نوشیدن آب پس از مصرف میوه‌ها باعث بروز چه مشکلی می‌شود؟

نوشیدن آب بلافاصله پس از خوردن میوه‌هایی مانند هندوانه ممکن است سطح PH دستگاه گوارش را مختل کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همواره توصیه می‌شود هر زمان که احساس تشنگی کردید، آب بنوشید و کسانی که معمولاً احساس تشنگی نمی‌کنند، باید به میزان کافی آب بنوشند تا خطر کم آبی بدن کاهش پیدا کند. آب برای انجام صحیح همه عملکردهای بدن ضروری است. با این وجود، مصرف آب بعد از بعضی غذاها ممکن است باعث بروز مشکلات گوارشی شود. یکی از این موارد هندوانه است که در ادامه به آن می‌پردازیم:

تأثیر منفی بر دستگاه گوارش

نوشیدن آب بعد از خوردن هندوانه می‌تواند بر دستگاه گوارشی تأثیر بگذارد. هندوانه بیشتر از آب، قند و فیبر تشکیل شده است. باکتری‌ها یا میکروب‌ها نیز برای رشد و گسترش به آب و قند نیاز دارند. متخصصان معتقدند در صورتی که پس از مصرف هندوانه آب بنوشید، این احتمال وجود دارد که میکروب‌ها در دستگاه گوارش گسترش پیدا کنند. علاوه بر این، مصرف بیش از حد مایعات پس از خوردن هندوانه ممکن است باعث بروز اسهال، استفراغ یا نفخ شود. به منظور پیشگیری از بروز این خطرات، بهتر است از نوشیدن آب خودداری کنید.

زمان صحیح مصرف آب

با وجود اینکه هیچ زمان دقیق و علمی برای نوشیدن آب پس از مصرف هندوانه ارائه نشده است، اما بهتر است تا مدتی پس از خوردن هندوانه از نوشیدن آب خودداری کنید. متخصصان بهداشت توصیه می‌کنند که فقط یک ساعت پس از مصرف میوه‌ها، به ویژه میوه‌هایی مانند هندوانه، خربزه، پرتقال و توت فرنگی که آب زیادی دارند، می‌توان آب نوشید. نوشیدن آب بلافاصله پس از خوردن میوه‌هایی مانند هندوانه ممکن است سطح PH دستگاه گوارش را مختل کند.

نوشیدن آب بعد از هندوانه برای همه مشکل‌ساز نیست

توجه به این نکته ضروری است که نوشیدن آب پس از مصرف هندوانه ممکن است برای همه دردسرساز نباشد. در صورتی که پس از نوشیدن آب دچار علائم خاص می‌شوید، ممکن است نشانه ضعف سیستم گوارشی شما باشد.

منبع: https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/health-fitness/diet/why-you-are-asked-to-avoid-water-after-eating-watermelon/photostory/101394109.cms

کد خبر 670878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.