ابرغذاهایی که نباید بیش از حد مصرف شوند

مصرف بیش از حد سرکه سیب خطر بروز زخم معده را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ابرغذا واژه‌ای است که در دهه گذشته در دنیای سلامت و تناسب اندام محبوبیت پیدا کرده است. این مواد غذایی فواید تغذیه‌ای زیادی با حداقل کالری را ارائه می‌دهند. البته متخصصان معتقدند که مصرف بعضی از این ابرغذاها می‌تواند به سلامت افراد آسیب وارد کند.

سرکه سیب محبوب‌ترین ابرغذا است که مردم از آن برای تقویت سیستم ایمنی، کاهش وزن، بهبود هضم غذا، کاهش کلسترول و همچنین کاهش سطح قند خون استفاده می‌کنند. اما زیاده‌روی در مصرف سرکه سیب می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و سلامتی را به خطر بیندازد. مصرف بیش از حد آن ممکن است خطر بروز زخم معده را افزایش دهد.

نمک یک طعم‌دهنده رایج است که در سراسر جهان استفاده می‌شود و مانع بروز گواتر می‏‌شود. البته نمک حاوی سدیم است که مصرف بیش از حد آن ممکن است اثرات مضری برای سلامتی داشته باشد. مصرف بیش از حد نمک ممکن است منجر به تشنگی بیش از حد، احساس سوزش و اختلالات پوستی شود. توصیه شده است که بزرگسالان روزانه پنج گرم نمک مصرف کنند، مصرف بیشتر آن برای سلامتی مفید نیست.

منبع: https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/health-fitness/home-remedies/3-superfoods-that-you-must-not-take-in-excess-according-to-ayurveda/photostory/88763084.cms

کد خبر 670866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.