خشم مقدس علیه اسلام‌ستیزی؛ اتحاد مسلمانان برای برچیدن بساط هتاکی

اقدامات غیرانسانی و هتاکی به مقدسات دین مبین اسلام مانند قرآن‌سوزی یا انتشار کاریکاتورهای موهن در اروپا به امروز و دیروز محدود نمی‌شود و غرب مدعی تمدن، از قرون وسطی به بعد دست به این امور خلاف حقوق بشری زده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان و ایام نورانی حج ابراهیمی و محمدی، یک شهروند سوئدی عراقی‌الاصل به نام «سلوان مومیکا»، مقابل چشمان مسلمانان و نمازگزاران حاضر در مسجد مرکزی استکهلم، در یک اقدام بی‌شرمانه یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را به آتش کشید.

این نخستین باری نیست که به اعتقادات و مقدسات مسلمانان توهین شده است و به قرآن، کتاب آسمانی قریب به دو میلیارد مسلمان، هتک حرمت می‌شود؛ اما نکته قابل اشاره و مهم در هتک حرمت اخیر به ساحت قدسی قرآن مجید، همان‌طور که مرجعیت عراق آیت‌الله سیستانی در متن نامه خود خطاب به دبیرکل سازمان ملل به آن توجه کرده، این است که این‌بار برخلاف گذشته، اقدام موهن این فرد هتاک با مجوز رسمی پلیس سوئد و به بهانه آزادی بیان رخ داده است.

خشم مقدس علیه اسلام ستیزی؛ قیام سراسری مسلمین برای برچیدن بساط هتاکی

این اقدام دولت سوئد اما برای این کشور آن قدرها هم راحت و آسان تمام نشد و موجی از انزجار مسلمانان را به همراه داشت. کار حتی به جایی رسید که با هجوم مردم خشمگین عراقی به سفارت این کشور در منطقه سبز بغداد، کارکنان این سفارت مجبور به فرار شدند. ماجرا اما به همین جا ختم نشد و دولت عربستان سعودی در اقدامی به عنوان رئیس دوره‌ای سازمان همکاری‌های اسلامی، درخواست برگزاری فوری این سازمان را صادر کرد و قرار است در این هفته نشست فوق‌العاده این سازمان در شهر جده با هدف بررسی اهانت به قرآن کریم در سوئد برگزار شود.

همزمان با محکومیت گسترده هتاکی به ساحت مقدس قرآن در سوئد، مردم، بسیاری از هنرمندان، افراد شاخص و ورزشکاران مسلمان نیز به این اقدام موهن واکنش نشان دادند.

خشم مقدس علیه اسلام ستیزی؛ قیام سراسری مسلمین برای برچیدن بساط هتاکی

خشم مقدس علیه اسلام ستیزی؛ قیام سراسری مسلمین برای برچیدن بساط هتاکی

خشم مقدس علیه اسلام ستیزی؛ قیام سراسری مسلمین برای برچیدن بساط هتاکی

وکیل مدافع شیطان

سلوان مومیکا، جنایتکار سوئدی-عراقی که ۳۷ سال دارد و سال ۲۰۱۷ به اتهام جنایت جنگی در عراق دستگیر شد، کمی بعد با فشار و مداخله بعضی نهادهای غربی، از بند گریخت. او اهل استان نینوا در شمال عراق است و امروز در سوئد خود را یک لیبرال و خداناباور معرفی می‌کند؛ همچنین وی بنیان‌گذار حزب دموکراتیک «سریانی» و فرمانده یک گروه شبه‌نظامی مسلح به نام «صقور السریان» بود که برای آزادسازی استان نینوا از اشغال داعش تشکیل شده بود، اما اقداماتش در برابر مخالفانش دست کمی از داعش نداشت. داعش یک طرف بام افراط‌گرایی ایستاده است و سلوان مومیکای عراقی‌تباری که در سوئد قرآن آتش می‌زند، یک طرف دیگر بام. مخرج مشترک داعش و سلوان مومیکا، افراط‌گرایی است؛ یکی به‌نام مذهب و دیگری علیه مذهب!

خشم مقدس علیه اسلام ستیزی؛ قیام سراسری مسلمین برای برچیدن بساط هتاکی

اقدامات غیرانسانی و هتاکی به مقدسات دین مبین اسلام مانند قرآن‌سوزی یا انتشار کاریکاتورهای موهن در اروپا به امروز و دیروز محدود نمی‌شود و غرب مدعی تمدن، از قرون وسطی به این امور خلاف حقوق بشر ورود کرده است، تا جایی که در پی «جنگ‌های جنبش استرداد در اندلس» (۱۵۰۰-۱۴۹۸) شهرهای والنسیا و تولدو شاهد آتش زدن نسخه‌هایی از قرآن کریم بودند یا در دوره پاپ کلمنس هفتم (۱۵۳۴-۱۵۲۳) نیز اقدامات مشابهی را سراغ داریم.

البته اقدام «تری جونز»، کشیش فلوریدایی آمریکا در یازدهم سپتامبر ۲۰۱۰ میلادی برای هتاکی به کتاب مقدس مسلمانان بسیار خبرساز شد یا «راسموس پالودان» سوئدی از سال ۲۰۲۰ به سوزاندن نسخه‌های قرآن در اماکن عمومی اقدام کرد. به تازگی هم یک سوئدی به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) پس از آن که پلیس این کشور مجوزی برای برگزاری تظاهرات صادر کرد، یک جلد قرآن را پاره کرد و در مسجد مرکزی استکهلم به آتش کشید.

خشم مقدس علیه اسلام ستیزی؛ قیام سراسری مسلمین برای برچیدن بساط هتاکی

سکوت مدعیان آزادی بیان

اقدام ضداخلاقی و ضدبشری مدعیان آزادی بیان در اهانت به قرآن کریم که تحت حمایت دولت سوئد انجام شد، یک جنایت فرهنگی بود و مقامات سوئدی که مسبب ایجاد این جنایت بودند، سکوت کردند.

اولف کریسترسن، نخست‌وزیر سوئد جمعه در کنفرانسی مطبوعاتی که بعد از برگزاری تجمع هتک حرمت به قرآن کریم با مجوز پلیس این کشور شد، بدون آن که چنین اقدامی را محکوم کند، صرفاً خواستار آرامش شد و حمله به سفارت کشورش در بغداد را غیرقابل قبول دانست.

به‌نظر می‌رسد تکرار مستمر این اهانت‌ها در کشورهای اروپایی، نشانه برنامه‌ریزی‌های پنهان برای گسترش اسلام‌ستیزی است، امروز اهانت دوباره به قرآن، کارنامه سیاه اسلام‌هراسی در اروپا را تکمیل کرد.

غربی‌ها قدرتمند شدن اسلام را برنمی‌تابند

عباس خامه‌یار، کارشناس مسائل جهان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره این اقدام اسلام‌ستیزانه اظهار کرد: اقدام موهن اروپایی‌ها در توهین به قرآن و مقدسات از دیرباز به شیوه‌های مختلف و در جای‌جای جغرافیای غرب و اروپا رخ داده است.

به گفته وی، طراحی کاریکاتورهای موهن، آتش زدن قرآن، توهین به حجاب، حمله به مساجد و مسلمانان به شیوه‌های مختلف از جمله اقدامات خبیثانه این سال‌ها بوده و همین مسائل نفرت جوامع اسلامی از برخی کشورها و مدعیان حقوق بشر را بیشتر کرده است.

کارشناس مسائل منطقه و جهان اسلام خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد گسترش اسلام‌گرایی و جریان‌های اسلامی مذهبی در قاره اروپا که از منظر اروپایی‌ها یک خطر جدی است، آنها را به تکاپوی انجام چنین اقدامات شومی انداخته است.

خشم مقدس علیه اسلام ستیزی؛ قیام سراسری مسلمین برای برچیدن بساط هتاکی

وی افزود: مسلمانان که به عنوان دومین جمعیت بزرگ مقیم و بومی اروپا و معتقد به معنویت و دین، شناخته می‌شوند، روز به روز بر جمعیتشان در این قاره بزرگ افزوده می‌شود. طبیعی است که غربی‌ها این مهم را برنمی‌تابند.

خامه‌یار اظهار کرد: برخی دولت‌های اروپایی سابق بر این به شکل پنهانی از هتاکان و اسلام‌هراسان حمایت می‌کردند اما در چند سال اخیر شمشیرشان را از رو بسته‌اند و این برای اولین بار است که چنین اقدامی با مجوز رسمی یک دولت غربی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این اقدام، تحریک عواطف و احساسات مسلمانان است و اگر اعتراض به این هتاکی به شکل فراگیر، همه‌جانبه و گسترده همراه نباشد، غربی‌ها این ظرفیت را دارند که باز هم نسبت به مقدسات اسلامی تعرض کنند و دست به اقدامات مشابه بزنند.

کارشناس مسائل جهان اسلام گفت: توهین سلمان رشدی ملعون که امام خمینی (ره) در برابر او و کار پلیدش ایستادگی کرد و هنوز در افکار عمومی مسلمانان پابرجا است، همین موضوع را نشان می‌دهد؛ غرب از ابتدا این نگاه و روش ضد اسلامی را داشته است و همچنان هم آن را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به واکنش آیت‌الله سیستانی به اقدام سوئدی‌ها در هتک حرمت به ساحت نورانی قرآن مجید اظهار کرد: این امر نشانگر توطئه و فاجعه جدی است و می‌طلبد، همه مراجع و علمای دینی و مسلمانان در همه کشورها در برابر این تعرض ایستادگی کنند و به پا خیزند.

خامه‌یار گفت: هم‌زمانی این رخداد پلید با ایام حج مسلمانان از دو منظر عادی نیست. امروز مردم ممالک اسلامی مشغول برپایی مراسم اعیاد ماه ذی‌الحجه یا مناسک حج ابراهیمی هستند و این فرصت از سوی بدخواهان اسلام و مسلمانان برای توهین به مقدسات اسلامی، مغتنم شمرده شده است.

کد خبر 670594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عاشق قرآن IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 0
    ان شاءالله به زودی این ملحد جنایتکار و مسؤولین و مسببین جنایتکار سوئد در آتش خشم الهی گرفتار و نابود می شوند.