هدف دولت سوئد از سوزاندن کتاب آسمانی اسلام هراسی و ناامن سازی جهان است

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام ننگین سوئد در صدور مجوز برای تجمع و سوزاندن کتاب آسمانی مسلمانان که با هدف اسلام‌هراسی و ناامن سازی جهان صورت گرفت از آزادی‌خواهان و موحدان جهان خواست در کنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به مقدسات و نفرت‌ پراکنی مقابله کنند.

به گزارش ایمنا، مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام ننگین سوئد در صدور مجوز برای تجمع و سوزاندن کتاب آسمانی مسلمانان که با هدف اسلام‌هراسی، ناامن سازی جهان، تقویت افراط‌گری و ترویج خشونت صورت می‌گیرد از آزادی‌خواهان و موحدان جهان خواست در کنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به مقدسات و نفرت‌پراکنی مقابله کنند.

در متن این پیام آمده است: «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ (قرآن کریم، ۶۱:۸) می‌خواهند نور خدا را با (دم) دهان‌هاشان خاموش سازند و خداوند تمام کننده نور خود است؛ هر چند کافران را ناخوش آید.

یک بار دیگر اقدام رذیلانه و شنیعانه افرادی فرومایه در سوزاندن کتاب آسمانی مسلمانان جهان موجب جریحه‌دار شدن احساسات جامعه میلیاردی مسلمانان در سراسر جهان شد و باعث بروز انزجار و خشم و نفرت مسلمانان شد. متأسفانه برای چندمین بار این حرکت نامعقول و مغایر با فطرت انسانی و ضد حقوق بشری در کشور سوئد که مدعی رعایت احترام به حقوق بشر است، صورت پذیرفت.

در عین حال تابش پرفروغ و روزافزون کلام نورانی خداوند منان، که پیام‌ها و آموزه‌های عملی و کاربردی برای هدایت انسان‌ها در مسیر صحیح زندگی و سعادت بشریت در تمام ادوار و اعصار و در هر نقطه و مکان است روز بروز دل‌های بیشتری از انسان‌های مشتاق معنویت و اخلاق و توحید را در سراسر جهان به سوی حق و حقیقت جذب می‌کند.

استکبار جنایتکار جهانی و صهیونیسم توطئه‌گر بین‌الملل این حقیقت محرز را برنمی‌تابند و به همین دلیل پیوسته درصدد اقدام برای تغییر مسیر حرکت حق و تحقق وعده الهی برمی‌آیند. در ایام مبارک حج ابراهیمی که دل‌های قریب به دو میلیارد مسلمان متوجه خانه وحی و بیت‌الله الحرام است و کنگره شکوهمند حج با حضور میلیون‌ها مسلمان با ندای لبیک اللهم لبیک در حال برگزاری است، بار دیگر استکبار خونخوار جهانی و صهیونیسم مکار و فتنه‌گر بین‌الملل و گروه‌های شیطانی پیرو آنان با وقاحت و بی‌شرمی تمام توسط یکی از ایادی گمراه و گستاخ و دون مایه‌شان در اقدامی پست و اهانت‌آمیز به بهانه ارزش والای آزادی بیان نسخه‌ای از کتاب مقدس و آسمانی دین مبین اسلام را آتش زد.

تصمیم نابخردانه و مزورانه دولت سوئد در صدور مجوز تجمع و اجرای این عمل انزجارآور ناشی از خوی مستکبرانه آنان و به بهانه آزادی بیان عملی نفرت‌انگیز و به شدت محکوم است. مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) اقدام ننگین کشور سوئد در صدور مجوز برای این اقدام توهین‌آمیز را به شدت محکوم می‌کند و از همه آزادی‌خواهان و موحدان جهان می‌خواهد در کنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به مقدسات و نفرت‌پراکنی مقابله کرده و ضمن محکوم کردن این اقدام نفرت‌انگیز که با هدف اسلام‌هراسی، ناامن سازی جهان، تقویت افراط‌گری و ترویج خشونت در جهان صورت می‌گیرد، با تکرار آن مقابله کنند و بر ضرورت برخورد قاطع با سوءاستفاده از ارزش آزادی بیان تأکید نمایند و تا حصول این مطالبه برحق آرام ننشینند.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) ضمن تقبیح مستمسک قرار دادن مفهوم والای آزادی بیان برای اقدام‌های ضدفرهنگی و هتک حرمت مقدسات و ارزش‌های پیروان ادیان الهی، بار دیگر به مسؤولان کشور سوئد هشدار می‌دهد متوجه مسئولیت خطیر خویش در رعایت حقوق بشر نظیر احترام به مقدسات و اعتقادات دیگران باشند و مانع از بروز و استمرار چنین جریانات ضدفرهنگی و غیرانسانی شده و به وظیفه خود در مقابله با حرکات ضدانسانی و نفرت پراکنی نژادپرستانه بشوند.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) از همه ارگان‌ها و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهد تا بر اساس مأموریت و وظایف خود نسبت به مساعد ساختن زمینه بسط و تقویت بستر همزیستی مسالمت‌آمیز در میان جوامع بشری اهتمام ورزند و از هرگونه حرکت و اقدامی که موجب تحریف اعتقادات مردم گشته و منجر به بروز تنش و تشنج و اختلاف و تنفر در میان مردم می‌شود و باعث پیدایش و تشدید ناهنجاری در جوامع بشری می‌شود، به صورت جدی خودداری کنند تا برخلاف مأموریت‌ها، وظایف خود عمل نکرده باشند.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) از اعضا و مرتبطان و ارادتمندان و باورمندان به ساحت قرآن کریم و همه مسلمانان جهان بویژه در بلاد غرب و و نیز از حق‌جویان و آزادی‌خواهان جهان می‌خواهد: - با خویشتن‌داری نسبت به حفظ آرامش خود بکوشند، از دست زدن به اقدامات خشونت‌آمیز پرهیز نمایند و با عمل به احکام و آموزه‌های متعالی قرآن کریم، به بهترین روش تحقق فرامین این کتاب آسمانی و اثرات آن در زندگی را به نمایش بگذارند. به انحاء مختلف نظیر صدور بیانیه، برگزاری همایش‌ها و جلسات متعدد، دیدار و گفتگو با مسؤولان و فرهیختگان و اندیشمندان و … نسبت به روشنگری و آگاه ساختن افکار عمومی و جلب توجه آنان به مسئولیت خطیر بسط همزیستی و احترام به حقوق دیگران و جلوگیری از حرکات نفرت‌انگیز و توهین به مقدسات و ارزش‌های دینی دیگران، ترویج معنویت و اخلاقیات و انسانیت در جوامع بشری اقدام کنند.

کد خبر 670380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.