«عرفه» روز رهایی از زندان تن و گدایی به درگاه حق‌تعالی است

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهشی استان اصفهان گفت: عرفه روز گدایی از درگاه حق‌تعالی و مناجات با خدا است و با تاکید بر روح معنوی انسان، او را از جذب و هضم دنیا برحذر می‌کند.

به‌گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی نیلی‌پور امروز _چهارشنبه هفتم تیرماه_ در مراسم دعای پر فیض عرفه در پارک جنگلی ناژوان اصفهان با اشاره به اینکه نیاز انسان‌ها به معنویت و ارتباط با خدا از طریق دعا است، اظهار کرد: یکی از بحران‌هایی که امروز انسان را آزار می‌دهد، بحران کمبود معنویت است.

وی با تاکید بر جایگاه دعا و معنویت در زندگی انسان افزود: امروزه انسان آنچنان در مصنوعات و دنیای خود غرق شده است که از اندیشه در دنیای معنویت، روح عالم و هستی و خالق خود غفلت می‌کند.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهشی استان اصفهان با بیان اینکه هویت اصلی انسان ارتباط معنادار با هستی و خدای هستی بخش است، تصریح کرد: سرگردانی بشر امروز نتیجه ضعف معنویت و معنا در زندگی او است؛ انسان‌هایی که قدرت ارتباط با عالم غیب و ملکوت دارند از هوش معنوی بهره می‌برند اما افرادی که نمی‌توانند از دیوار دنیا عبور کنند و تمام مسائل زندگی را در این دنیا و پرداختن به شکم، شهوت و امور دنیایی خلاصه می‌کنند، محروم از هوش معنوی هستند.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که انسان‌ها بتوانند از زندان تن عبور و هنر گفت‌و گو با خالق هستی را پیدا کنند، به‌طور قطع هوش معنوی دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نیلی‌پور با بیان اینکه فطرت تمام انسان‌ها خدایی است، گفت: روح خدا گرایی و خدا شناسی و لذت بردن از گفت‌و گو با خداوند در نهاد تمام انسان‌ها وجود دارد و مغناطیس خدا و روح و حس خدا گرایی در ذات تمام انسان‌ها موجود است.

وی با اشاره به اینکه زبان دعا زبان فطرت است، تصریح کرد: دعای عرفه به ما این پیام را می‌دهد که مبادا تمام لذت‌ها را از دنیا و لذت‌های دنیوی طلب کنیم، چراکه مقام انسان فراتر از دنیای مادی است و باید مراقب باشیم دنیا انسان را هضم و جذب خود نکند.

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی استان اصفهان گفت: افرادی که هوش معنوی دارند از دنیا به عنوان ابزار برای رسیدن به تکامل استفاده می‌کنند اما هرگز به دنیا به عنوان یک هدف نگاه نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه یکی از عواملی که می‌تواند هوش معنوی ما را تقویت و تحریک کند، دعا است، افزود: مناجات با خدا، سحرخیزی، ارتباط با خدا از طریق نماز، تفکر، احسان و خدمت به خلق خدا انسان را وارد حوزه جمع گرایی می‌کند.

استاد حوزه با تاکید بر اینکه روز عرفه روز گدایی از درگاه حق تعالی و روز گفت‌و گو و مناجات با خدا است، خاطرنشان کرد: ذکر خدا انسان را خدا گرا می‌کند، از این رو باید از منیت‌ها جدا شویم و به خدای هستی گرایش پیدا کنیم.

کد خبر 670183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.