تمرین ولایتمداری حول محور ولایت جانشین امام زمان(عج)

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: منتظر، انسان متدیتی است که به دین امام زمان(عج) توجه دارد و تمسک می‌جوید و به خوبی آگاه است که محور هدایت جامعه در جامعه منتظر امام مهدی(عج)، امامت، رهبری و ولایت است.

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون ویژگی‌های جامعه منتظر مهدوی، اظهار کرد: امام جعفر صادق (ع) می‌فرمایند «اِنَّ لِصَاحِبِ هَذَا اَلْأَمْرِ غَیْبَةً فَلْیَتَّقِ اَللَّهَ عَبْدٌ وَ لْیَتَمَسَّکْ بِدِینِه» همانا صاحب الامر را غیبتی است، هر بنده‌ای باید از خدا پروا کند، و بدین خود بچسبد.

وی در توضیح حدیث فوق خاطر نشان کرد: منتظر واقعی طبق این حدیث نورانی، کسی است که تقوا داشته، پرهیزگار باشد و چتر تقوی را بر همه وجودش بگستراند؛ هم از حیث فکر و اندیشه، عزم و اراده و هم در مبارزه با نفس عماره.

عضو جامعه روحانیت مبارز، خاطر نشان کرد: منتظر واقعی یک انسان مومن و متقی است و منتظر واقعی و مومن باتقوا کسی است که به دین امام زمان (عج) تمسک یابد و چنگ بزند؛ دین امام زمان (عج) نیز همان دین مبین اسلام و آئین رسول اکرم (ص) است.

وی با بیان اینکه منتظر واقعی دین مدار و اخلاق مدار است و فردی است که به احکام الهی توجه دارد، تصریح کرد: او فردی است که عالم به زمان خودش است و در رابطه با فساد بین المللی مبارزه می‌کند. همچنین او فردی است که به جهاد اکبر و جهاد اصغر توجه دارد؛ دشمن درون و برون خود را می‌شناسد.

حجت الاسلام سالک، اظهار کرد: منتظر واقعی کسی است که نفاق و منافقان را به خوبی شناخته و دشمن و کیفیت مبارزه با دشمن را بلد و با روش‌های او آشنایی دارد؛ منتظر انسان متدیتی است که به دین امام زمان (عج) توجه دارد و تمسک می‌جوید و به خوبی اگاه است که محور هدایت جامعه در جامعه منتظر امام زمان، امامت، رهبری و ولایت است

وی گفت: امروز اگر فردی بخواهد ادعا کند که من منتظر امام زمان (عج) هستم و به امام مهدی (عج) علاقه دارم، باید علاقه و عشق خود به امام را حول محور ولایت جانشین امام زمان (عج) قرار دهد و تمرین کند، بنابراین اگر فردی می‌خواهد فدایی امام زمان خود باشد باید در ابتدا فدایی ولایت باشد و ولایتمداری محور حاکمیت دینی است و این از علائم یک انسان منتظر است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه برخی می‌گویند ما ولایت را قبول نداریم و باید امام زمان (عج) بیایند و امور را سامان دهند، خاطر نشان کرد: این تفکر درست نیست و امروز مقام معظم رهبری جانشین برحق آن حضرت هستند و کسی که بخواهد فدایی امام عصر (عج) باشد، باید بتواند فدایی ولایت امری رهبر فرزانه انقلاب باشد؛ این منتظر دشمن شناس، اسلام شناس، دین باور و ولایت مدار است.

کد خبر 690465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.