فروش سوالات کنکور، بهانه‌ای برای کلاهبرداری

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که با تبلیغات به بهانه فروش سوالات کنکور از ۱۰۰ داوطلب مبلغ پنج میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی به بهانه فروش سوالات کنکور سراسری از آنها کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان در شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام با استناد به تعداد اعضا و فالوورهای زیاد صفحه فروش سوالات که به صورت فیک (جعلی) با انگیزه جلب اعتماد داوطلبان توسط متهم ایجاد شده بود، اقدام به واریز وجه به حساب وی کرده‌اند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: شاکیان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده، نه تنها موفق به دریافت سوالات نشدند، از پاسخگویی به پیام‌هایشان نیز امتناع شده و کلاهبردار صفحات تبلیغاتی را حذف کرده است.

وی ادامه داد: با بررسی مستندات و اظهارت شاکیان و انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی، متهم دستگیر و جهت طی مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد؛ همچنین تاکنون مبلغ پنج میلیارد ریال کلاهبرداری از مال‌باختگان که تعداد آنها بیش از ۱۰۰ نفر است، برآورد شده است.

سرهنگ مرتضوی گفت: با توجه به اینکه سوالات کنکور تا لحظه برگزاری آزمون در قرنطینه است، ادعای دسترسی به سوالات توسط سودجویان تنها با هدف کلاهبرداری است؛ بنابراین شهروندان هیچ مبلغی حتی به عنوان بیعانه به این حساب‌ها واریز نکنند. برخی از این کلاهبرداران با ادعاهایی مانند تضمین قبولی و کسب رتبه برتر در کنکور، داوطلبان را اغفال و پس از دریافت وجوه میلیونی نه تنها هیچ سوالی را ارسال نمی‌کنند، بلکه پاسخگوی تماس‌های آنها هم نیستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شناسایی سایر مال‌باختگان توسط کارشناسان در حال انجام است، در صورتی که شهروندان با این ترفند مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، با تنظیم شکوائیه به پلیس فتای استان اصفهان مراجعه کنند.

کد خبر 669904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.