جزئیات آخرین پیش‌بینی هواشناسی ایران / خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _ شنبه سوم تیرماه_ در مناطقی از آذربایجان شرقی، اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان غربی و بعضی مناطق واقع در سواحل دریای خزر، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید، پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در ساعات بعدازظهر و عصر، در ارتفاعات جنوب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان‌وبلوچستان، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، دور از انتظار نیست. از روز یکشنبه در استان‌های مازندران و گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های البرز و تهران افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در ساعات بعدازظهر نیز در ارتفاعات جنوب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان‌وبلوچستان، رگبار رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود و روز دوشنبه بارش به صورت پراکنده تنها در ارتفاعات غربی استان مازندران ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان‌وبلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان، افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد ادامه خواهد یافت و روز چهارشنبه در مناطق مذکور، شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود و در سایر مناطق، جوی آرام برقرار است.

ضیائیان گفت: طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق تا مرکز دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و در غرب به‌ویژه مناطق مرزی ایلام و کرمانشاه و در جنوب غرب کشور، وزش باد شدید در بعضی مناطق همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد بسیار شدید منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. خلیج فارس و تنگه هرمز در سه روز آینده، شرق دریای عمان امروز و از دوشنبه تا چهارشنبه، دریای عمان مواج خواهد بود. دریای خزر نیز شنبه و صبح دوشنبه، مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف، از بعدازظهر وزش باد شدید و گاهی کمی ابری، در صبح هوا ناسالم برای گروه‌های حساس با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۱ است و در روز یکشنبه چهارم تیرماه نیز صاف، از بعدازظهر وزش باد شدید و گاهی کمی ابری، در صبح هوا ناسالم برای گروه‌های حساس با بیشینه ۳۶ و کمینه ۱۸ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 669197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.