صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای پایتخت / منتظر رعدوبرق و بارش تگرگ در ارتفاعات باشید

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای پایتخت، از احتمال رعدوبرق و بارش تگرگ در ارتفاعات خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد یزدی مهر، امروز _شنبه سوم تیرماه_ در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: هشدار نارنجی هواشناسی از اواخر وقت امروز تا روز _یکشنبه چهارم تیرماه_ صادر شده است.

وی با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی در مدت زمان مذکور وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید مورد انتظار است، افزود: بر این اساس احتمال وقوع رعدوبرق و بارش تگرگ در ارتفاعات وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به ضرورت اجتناب از صعود به ارتفاعات، توقف نکردن در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌تمام و درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی، گفت: شهروندان توصیه‌ها و هشدارهای صادر شده مدیریت بحران در مرحله پیشگیری را جدی بگیرند تا آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث طبیعی را داشته باشیم.

وی با اشاره به ضرورت آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادرسان و تاکید بر اتراق نکردن افراد در حاشیه رودها و مسیل‌ها، ادامه داد: دستورات لازم پیرامون این موضوع به مجموعه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

یزدی مهر تصریح کرد: به علت وجود احتمال سقوط سنگ از محورهای کوهستانی، توصیه می‌شود از سفرهای برون‌شهری خودداری و در صورت سفرهای درون‌شهری احتیاط لازم لحاظ شود.

وی با بیان اینکه احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه در ارتفاعات استان تهران وجود دارد، خاطرنشان کرد: توصیه اکید مدیریت بحران به تمام دامداران، پرهیز از چرای دام در مناطق مرتفع در طول مدت زمانی بیان شده است.

کد خبر 669171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.