علائم اولیه سکته قلبی که نادیده گرفته می‌شود!

علائم اولیه سکته قلبی که معمولا نادیده گرفته می‌شود شامل درد قفسه سینه، احساس درد در شانه سمت چپ، درد در قسمت مرکزی شکم، غش کردن و عرق سرد می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که بیماری‌های قلبی سالانه جان ۱۸ میلیون نفر را می‌گیرد. از میان این تعداد هشداردهنده مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی، ۸۵ درصد به دلیل سکته قلبی و سکته مغزی رخ می‌دهد. تقریباً ۴۰ درصد مرگ‌های زودرس، مرگ‌هایی که در میان افراد زیر ۷۰ سال رخ می‌دهد، به دلیل مشکلات قلبی است. علائم مرتبط با بیماری‌های قلبی شبیه دیگر عوارض است که باعث شده است تشخیص و درمان بیماری به تأخیر بیفتد. در ادامه به بررسی علائم اولیه سکته قلبی می‌پردازیم:

درد قفسه سینه

در بسیاری از موارد، افراد درد قفسه سینه را به اشتباه به دلیل سو هاضمه می‌دانند. تشخیص درد قفسه سینه که به دلیل حملات قلبی رخ می‌دهد دشوار است، زیرا افراد آگاهی کافی در مورد آن ندارند. بیشتر افراد پس از تجربه کردن این نوع درد، شروع به درمان سوء‌هاضمه می‌کنند و درمان پزشکی مربوط به حملات قلبی را به تأخیر می‌اندازند.

احساس درد در شانه سمت چپ

تقریباً همه افراد درد در قسمت شانه را تجربه می‌کنند و به درد ناگهانی ناشی از سکته قلبی توجه نمی‌کنند. درد مکرر شانه‌ها به دلیل نشستن طولانی‌مدت، باعث می‌‎شود تشخیص آن از درد ناشی از حمله قلبی دشوار شود.

درد در قسمت مرکزی شکم

احساس درد در ناحیه اپی‌گاستر یا ناحیه مرکزی شکم، ممکن است به دلیل حمله قلبی رخ دهد. این نوع درد معمولاً با درد سوزشی در مرکز معده اشتباه گرفته می‌شود.

غش کردن

اغلب افراد سرگیجه یا غش را ناشی از ضعف شدید بدن می‌دادند. در صورتی که غش کردن یا بی‌هوش شدن یکی از نشانه‌های خاموش حمله قلبی است، این مشکل معمولاً با حالت تهوع و استفراغ همراه است.

عرق سرد

عرق کردن در طول شب در میان بیمارانی که دچار حمله قلبی می‌‎شوند، بسیار رایج است. در واقع، این نشانه بیشتر در بین زنان شایع است. در طول حمله قلبی، بدن تلاش بیشتری برای پمپاژ خون انجام می‌دهد که منجر به تعریق می‌‎شود.

کد خبر 668989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.