توجه به سلامت مردان بر کیفیت خانواده‌ها اثرگذار است

معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: توجه به سلامت مردان به عنوان پایه و اساس خانواده، علاوه‌بر حفظ نیروی مهم مولد در جامعه، بر کیفیت و سلامت خانواده‌ها تأثیرگذار است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به لزوم توجه به سلامت مردان اظهار کرد: "مردان سالم، عادات سالم و زندگی سالم" شعاری است که باید در راستای سلامت مردان محقق و بیش از پیش به سلامت جسم و روح مردان توجه شود.

وی با بیان اینکه ۲۱۰ هزار و ۶۷۳ مرد بالای ۱۵ سال در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علم پزشکی کاشان در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل زندگی می‌کنند، افزود: از این تعداد ۱۶۳ هزار و ۸۰۰ مرد در کاشان و ۴۶ هزار و ۸۷۳ مرد در آران و بیدگل زندگی می‌کنند.

معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه بیشترین جمعیت مردان در گروه سنی میان‌سالی ۳۰ تا ۶۰ سال هستند، تصریح کرد: ۹۵ هزار و ۱۸۵ مرد میان‌سال در کاشان و ۲۷ هزار و ۸۰۴ مرد میان‌سال در آران و بیدگل زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: توجه به سلامت مردان به عنوان پایه و اساس خانواده، علاوه‌بر حفظ نیروی مهم مولد در جامعه، بر کیفیت و سلامت خانواده‌ها تأثیرگذار است، این در حالی است که بیشتر مردان به دلایل مختلف به سلامت جسم و روح خود توجه چندانی ندارند و تا مشکل جدی نداشته باشند به پزشک مراجعه نمی‌کنند.

دلاوری اضافه کرد: گزارش‌های به دست آمده نشان می‌دهد که درگیری مردان با مسائل خانوادگی، دغدغه‌های اقتصادی و بی‌توجهی به سلامتی از جمله عواملی است که باعث می‌شود مردان کمتر به سلامتی خود اهمیت دهند و از خدمات سلامتی کمتر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این یافته‌ها نشان می‌دهد که مردان نسبت به زنان در سبک زندگی خود روش‌های نادرست‌تری دارند، به بیماری‌های خود کمتر اهمیت می‌دهند، بیشتر علائم هشداردهنده را نادیده می‌گیرند و دیرتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: برخورداری مردان از توانایی جسمی بیشتر باعث می‌شود که میزان ناتوانی مردان کمتر از زنان برآورد شود، اما میزان مرگ‌ومیر در هر گروه سنی از مردان، در مقایسه با زنان به مراتب بالاتر است.

وی گفت: استفاده نکردن از دخانیات، حفظ وزن متعادل، ورزش روزانه، تغذیه سالم و متعادل، کنترل فشار خون، کلسترول و دیابت، مراجعه منظم به پزشک، قرار گرفتن در غربالگری بزرگی پروستات و سرطان پروستات به‌خصوص اگر مردان بیش از ۴۵ سال داشته باشند، کاهش استرس با ارتباط فعال با دوستان و خویشاوندان و عادت مراجعه به روانپزشک در صورت بروز خشم و افسردگی را به مردان برای حفظ سلامتی جسم و روان خود توصیه می‌کنیم.

کد خبر 668230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.