۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
علائم خشکی مفاصل چیست؟

خشکی مفاصل با علائمی مانند درد و ناراحتی، تورم و حساسیت، حرکات محدود، تغییر در ظاهر مفصل و درد مفاصل هنگام صبح همراه است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، توجه به سلامت مفاصل با افزایش سن بسیار مهم است. آرتریت و خشکی مفاصل مشکل رایجی است که می‌تواند زندگی روزمره افراد را به صورت جدی تحت تأثیر قرار دهد. تشخیص زودهنگام این مشکل به درمان به موقع آن کمک می‌کند. آرتریت معمولاً در قسمت‌های تحمل کننده وزن بدن مانند مفاصل لگن و زانوها رخ می‌دهد، اما گاهی انگشت شست و گردن را نیز درگیر می‌کند. اضافه وزن، سبک زندگی ناسالم و شرایط ژنتیکی از جمله عواملی است که باعث از بین رفتن غضروف مفاصل می‌شود. در ادامه به علائم خشکی مفاصل می‌پردازیم:

درد و ناراحتی

درد مداوم و محدودیت حرکت از جمله علائم رایج مشکلات مفصلی است. در صورتی که درگیر ناراحتی مداوم مفاصل هستید یا حرکت دادن مفصل در تمام دامنه حرکتی آن دشوار است، به این معنا است که دچار مشکلات اساسی شده‌اید.

تورم و حساسیت

مشکلات مفصلی معمولاً با التهاب همراه است. یک مشکل زمینه‌ای ممکن است با تورم اطراف مفاصل که با حساسیت و گرما همراه است، نشان داده شود. توانایی افراد برای حرکت دادن و انجام فعالیت‌های منظم ممکن است به دلیل مفاصل ملتهب و دردناک دچار اختلال شود. هر گونه تورم یا تحریکی که با گذشت زمان ادامه پیدا کند یا وخیم‌تر شود، باید با دقت بررسی شود.

حرکات محدود

خشکی مفاصل ممکن است با مشکل در حرکت آزادانه مفصل یا محدود شدن حرکت مشخص شود. زمانی که افراد دچار خشکی مفاصل می‌شوند، نمی‌توانند اقدامات ساده روزانه مانند بالا رفتن از پله‌ها و راه رفتن را به‌راحتی انجام دهند.

تغییر در ظاهر مفاصل

بدشکلی‌های قابل مشاهده یا ناهماهنگی ممکن است در موارد شدید مشکلات مفصلی پدیدار شود. التهاب طولانی‌مدت و آسیب به بافت‌های اطراف مفاصل می‌تواند آناتومی مفصل را تغییر دهد و موجب بروز بدشکلی شود. تشخیص تغییرات در ظاهر مفصل تا پیش از اینکه آسیب وخیم‌تر شود، از اهمیت زیادی برخوردار است.

درد مفاصل هنگام صبح

بسیاری از افرادی که مشکلات مفصلی دارند، هنگام بیدار شدن از خواب با مشکلاتی مانند سفتی مفاصل و دردناک بودن آن‌ها مواجه می‌شوند. این مشکل ممکن است بیش از ۳۰ دقیقه در صبح یا دوره‌های طولانی‌تر ادامه‌دار باشد و نشان‌دهنده مشکلات مفصلی باشد. در این صورت، توانایی افراد برای شروع روز یا شرکت در فعالیت‌های صبح، به دلیل درد مفاصل مختل می‌شود.

کد خبر 668199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.