۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
گرما چه تاثیری بر بدن دارد؟

افرادی که در معرض گرمای شدید قرار می‌گیرند، علائمی مانند سردرد، خستگی، سرگیجه، تعریق بیش از حد و افزایش ضربان قلب را تجربه می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمانی که دمای هوا افزایش پیدا می‌کند و افراد در معرض موج گرمای شدید قرار می‌گیرند، احتمالاً خستگی، سرگیجه، سردرد، تعریق بیش از حد، گرفتگی بازوها و پاها، افزایش ضربان قلب، بالارفتن دمای بدن و احساس تشنگی شدید را تجربه می‌کنند. بنابراین توصیه شده است زمانی که نور خورشید شدید است، به خصوص بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۳ بعدازظهر، در منزل بمانید و از انجام فعالیت‌های بدنی شدید بیرون از خانه دوری کنید.

توصیه شده است در روزهای گرم سال از مصرف چای، قهوه و نوشابه‌های گازدار خودداری کنید زیرا باعث بروز کم‌آبی بدن می‌شود. همچنین، بهتر است مصرف غذاهای حاوی پروتئین بالا را محدود کنید، حتی زمانی که تشنه نیستید نیز آب کافی بنوشید و دوش آب سرد بگیرید.

در روزهای گرم سال از کودکان خود مراقبت کنید. اطمینان حاصل کنید که به میزان کافی آب می‌نوشند و نوشابه‌های گازدار مصرف نمی‌کنند. اجازه ندهید که کودکان در زمان اوج گرما در محیط بیرون از منزل بازی کنند. در صورتی‌که کودکان دچار علائم گرمازدگی شدند، به‌سرعت به پزشک مراجعه کنید.

زمانی که فردی درگیر گرمازدگی شده است، او را به سایه منتقل کنید، به او آب خنک دهید و آب با دمای معمولی را روی سر او بریزید تا دمای بدن او کاهش پیدا کند.

کد خبر 668188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.