مشکلاتی که با سکته قلبی اشتباه گرفته می‌شود

به نظر می‌رسد که سوزش سر دل، درد ناشی از کشیدگی عضلات، درد مزمن قفسه سینه، کوستوکندریت و پریکاردیت ممکن است با حمله قلبی اشتباه گرفته شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که سکته قلبی یکی از کشنده‌ترین بیماری‌های غیرواگیردار در سراسر جهان در نظر گرفته می‌شود. با وجود اینکه گفته می‌شود درد قفسه سینه را نباید نادیده گرفت و باید قلب را مورد بررسی قرار داد، لازم است تا مشخص شدن علت درد قفسه سینه منتظر ماند. در ادامه به مشکلات سلامتی می‌پردازیم که ممکن است با سکته قلبی اشتباه گرفته شود:

سوزش سر دل

سوزش سر دل یا درد ناشی از اسید گوارشی بیش از حد در معده، شبیه درد قفسه سینه ناشی از حمله قلبی است. این درد معمولاً پس از دراز کشیدن یا خوابیدن بلافاصله پس از غذا خوردن رخ می‌دهد و با بروز طعم ترش در دهان مشخص می‌شود.

درد ناشی از کشیدگی عضلات

گاهی اوقات درد قلب یا درد شدید در سمت چپ قفسه سینه می‌تواند به دلیل کشیدگی عضله قفسه سینه رخ دهد. آسیب اسکلتی عضلانی می‌تواند شبیه درد قفسه سینه باشد که به اندازه‌ای قوی است که شبیه درد ناشی از یک بیماری قلبی است.

درد مزمن قفسه سینه

درد قفسه سینه به دلیل اضطراب و دیگر استرس‌های عاطفی می‌تواند باعث گیج شدن افراد شود. گاهی استرس شدید باعث ایجاد درد در قسمت قفسه سینه می‌شود که شبیه درد ناشی از حمله قلبی است.

کوستوکندریت

کوستوکندریت به شرایطی گفته می‌شود که غضروف پیونددهنده به استخوان سینه، دچار التهاب می‌شود. افراد مبتلا به کوستوکندریت درد قفسه سینه را تجربه می‌کنند. تشخیص نادرست این شرایط ممکن است باعث شود فرد احساس کند دچار سکته قلبی شده است.

پریکاردیت

پریکاردیت تورم و التهاب کیسه اطراف قلب یا همان پریکاردیوم است؛ این شرایط اغلب باعث درد قفسه سینه می‌شود. بیش از ۸۰ درصد پریکاردیت‌ها توسط ویروس‌ها و دیگر عفونت‌های باکتریایی ایجاد می‌‎شود، البته بروز این عفونت‌ها نادر است. یکی از علائم رایج پریکاردیت درد شدید قفسه سینه است.

التهاب پانکراس

التهاب پانکراس که از نظر پزشکی با عنوان پانکراتیت شناخته می‌شود، می‌تواند بر تنفس تأثیر بگذارد و باعث بروز تنفس سریع و کم‌عمق می‌شود و ممکن است با حمله قلبی اشتباه گرفته شود.

کد خبر 667969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.