آیا کمبود تورین فرآیند پیری را تسریع می‌کند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که آمینواسید تورین فرآیند پیری را کند می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیری یک تغییر عملکرد فیزیولوژیکی است که بر همه جنبه‌های زندگی همچنین اعضای بدن تأثیر می‌گذارد. جمعیت جهان به سرعت در حال پیر شدن است، به‌طوری که به نظر می‌رسد تا سال ۲۰۵۰ میلادی از هر شش نفر یک فرد بالای ۶۵ سال خواهد بود. بنابراین محققان بر موارد تأثیرگذار بر فرآیند پیری تمرکز کرده‌اند و مطالعات زیادی در این زمینه انجام داده‌اند.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تأثیر آمینواسید تورین بر فرآیند پیری، مطالعه جدیدی روی موش‌ها انجام دادند. به گروهی از موش‌ها مکمل تورین داده شد، در حالی که موش‌های گروه دیگر دارونما دریافت کرده بودند. این مطالعه تقریباً یک سال طول کشید. در پایان مطالعه، موش‌هایی که تورین مصرف کرده بودند، ۱۰ تا ۱۲ درصد بیشتر زنده ماندند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سطح تورین موش‌ها به صورت طبیعی با افزایش سن کاهش پیدا کرده است. همچنین، مصرف مکمل تورین به صورت روزانه باعث شده است روند پیری آن‌ها کندتر شود. این موش‌ها عضلات و استخوان‌های قوی‌تری حفظ کرده بودند، رفتارهای آن‌ها کمتر اضطراب یا افسردگی را نشان می‌داد، سیستم ایمنی جوان‌تری داشتند و لاغرتر مانده بودند.

به گفته محققان، موش‌هایی که تورین مصرف کرده بودند، سالم‌تر و جوان‌تر از موش‌های گروه کنترل بودند. با تکرار آزمایش مکمل تورین بر میمون‌ها نیز نتایج مشابهی ارائه شد. البته لازم است مطالعات بیشتری در مورد تأثیر مکمل تورین بر فرآیند پیری انسان‌ها انجام شود تا اطلاعات بیشتری در دسترس قرار گیرد. تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر اینکه مکمل تورین به افزایش طول عمر انسان کمک می‌کند، ارائه نشده است، تأثیر این نوع مکمل باید به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد.

نتایج این مطالعه در مجله Science منتشر شده است.

کد خبر 667813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.