علائم افسردگی واکنشی و اساسی را بیشتر بشناسید

یک روانکاو و روان درمانگر تحلیلی با اشاره به علائم افسردگی واکنشی و اساسی، گفت: یکی از اقدامات اشتباهی که توسط خانواده‌ها و گاهی درمانگرها صورت می‌گیرد این است که عنوان می‌کنند؛ فرد افسرده را در جمع‌های شلوغ و شاد ببرید که این موضوع می‌تواند فرد را ناکام کند.

میترا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در افسردگی فرد خلق پایینی دارد، اظهار کرد: این حالت را ممکن است هریک از افراد در طول زندگی خود تجربه کرده باشند، از این رو زمانی که خلق فرد پایین می‌آید به اصطلاح می‌گویند فرد افسردگی دارد که این افسردگی به دو صورت اساسی و واکنشی بروز می‌کند.

وی افزود: افسردگی واکنشی یعنی اینکه فرد در اثر یک اتفاق یا حادثه‌ای دچار افسردگی شده است، اما افسردگی‌های اساسی افسردگی‌هایی هستند که فرد سال‌ها با آن درگیر است که می‌تواند ریشه در گذشته فرد داشته باشد.

این روانکاو و روان درمانگر تحلیلی تصریح کرد: افراد مبتلا به افسردگی حوصله و انگیزه انجام کاری را ندارند و بیشتر ترجیح می‌دهند ساکن و راکد باشند.

وی با بیان اینکه دارو درمانی می‌تواند به افراد افسرده کمک کند، ادامه داد: روان درمانی در کنار دارو درمانی می‌تواند فرایند درمان را قطعی کند؛ افرادی که دچار افسردگی هستند به طور معمول بغض و حالت‌های ناامیدی دارند، گریه می‌کنند، کم خواب و پرخواب می‌شوند، حساسیت بسیار زیادی دارند و مدام به مرگ یا خودکشی فکر می‌کنند.

نوری اضافه کرد: افراد افسرده گاهی خودکشی‌های ناموفق دارند که این مسئله در زنان بیشتر صادق است، این در حالی است که در مردان تعداد و میزان خودکشی کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت حتی فکر کردن به خودکشی جزو رفتارهای خشن است که اطرافیان فرد افسرده باید مراقب این رفتارها باشند و فرد افسرده که علامت‌هایی از خودکشی را بروز می‌دهد به روان پزشک ارجاع دهند.

این روانکاو و روان درمانگر تحلیلی با بیان اینکه تحریک‌پذیری افراد افسرده بسیار کم است، گفت: یکی از اقدامات اشتباهی که توسط خانواده‌ها و گاهی درمانگرها صورت می‌گیرد این است که عنوان می‌کنند؛ فرد افسرده را در جمع‌های شلوغ و شاد ببرید که این موضوع می‌تواند فرد را ناکام کند، زیرا فرد احساس می‌کند همه خوشحال هستند و وی تفاوت اساسی با دیگران دارد و نمی‌تواند خوشحال باشد و همین موضوع حال این فرد را بدتر می‌کند؛ از این رو تمام تجویزهای درمانی باید توسط روان پزشک و روان درمانگر صورت گیرد و از انجام اقدامات بی تأثیر باید خودداری شود.

کد خبر 667016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.