می‌سی‌سی‌پی، پایتخت انرژی هیدروژنی جهان

گزارش‌ها حاکی از آن است که توسعه بهره‌گیری از هیدروژن در می‌سی‌سی‌پی، به‌زودی این ایالت آمریکایی را به مرکز تولید هیدروژن سبز جهان تبدیل خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمپانی انرژی Hy stor آمریکا مبلغ یک میلیارد دلار از سوی دولت دریافت کرده است تا به ازای آن، سوخت هیدروژنی دوستدار محیط زیست برای سراسر کشور تولید کند. می‌سی‌سی‌پی به عنوان بزرگ‌ترین ایالت دریافت‌کننده این انرژی، به عنوان پایتخت نیروی هیدروژن سبز کشور شناخته شده است که محققان پیش‌بینی کرده‌اند توسعه بهره‌گیری از این انرژی در می‌سی‌سی‌پی، آن را به مرکز هیدروژن سبز جهان نیز تبدیل خواهد کرد. نکته جالب توجه این است که دسترسی به مسیرهای کشتی‌رانی بزرگ در این ایالات، ایجاد منابع ذخیره هیدروژن و احداث مرکزی برای بهره‌گیری از آن را به یک ضرورت در میان مدیران می‌سی‌سی‌پی تبدیل کرده است.

بدیهی است که سوخت هیدروژنی هنگام استفاده، آب و گرما تولید می‌کند که این امر به سهم خود می‌تواند مصرف انرژی دوستدار محیط زیست را جایگزین استفاده از سوخت‌های فسیلی کند و از این طریق به کاهش انتشار گازهای آلاینده و به حداقل رسیدن تغییرات اقلیمی کمک کند. با این حال، امروزه در بسیاری از شهرهای جهان تولید سوخت هیدروژنی مستلزم مصرف گاز متان است که این گاز از قوی‌ترین آلاینده‌های اتمسفر به‌شمار می‌رود. مدیران می‌سی‌سی‌پی با صرف هزینه هفت میلیارد دلاری در نظر دارند نیاز به مصرف متان را برای تولید هیدروژن به صفر برسانند و نیرویی کاملاً دوستدار محیط زیست را برای مصارف شهری تأمین کنند.

می‌سی‌سی‌پی، پایتخت انرژی هیدروژنی جهان

علت محبوبیت خودروهای هیدروژنی در میان مردم آمریکا نسبت به وسایل نقلیه الکتریکی

دولت آمریکا جایگزینی ۵۰ درصد از خودروهای الکتریکی را با وسایل نقلیه موتوری به عنوان یکی از اولویت‌های مدیریتی خود تا سال ۲۰۳۰ معرفی کرده و مدعی شده است به فروش گسترده خودروهای هیدروژنی نیز برای ترویج تردد سبز در سراسر کشور خواهد پرداخت. بدیهی است که انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از تردد خودروهای الکتریکی و هیدروژنی صفر یا حداقل است و به همین دلیل، جایگزینی آن‌ها با وسایل نقلیه موتوری می‌تواند نقش مهمی در تحقق اهداف صفر کربن و به حداقل رسیدن اثرات جزایر گرمایی در شهرها ایفا کند.

خودروهای هیدروژنی در مقایسه با وسایل نقلیه الکتریکی از محبوبیت بالاتری در میان مردم آمریکا برخوردار است، چراکه زمان شارژ کامل آن‌ها نهایتاً چهار دقیقه است، در حالی که شارژ کامل خودروهای الکتریکی بین ۱۵ دقیقه تا ۱۲ ساعت طول می‌کشد. به همین دلیل، امروزه بسیاری از ایالات آمریکایی در تلاش هستند سرمایه‌های خود را صرف تولید هیدروژن و خرید و فروش خودروهای هیدروژنی کنند تا از این طریق اهداف صفر کربن خود را تحقق بخشند.

کد خبر 666700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.