چگونه از چشم‌های خود در فصل تابستان مراقبت کنیم؟

نوشیدن مایعات فراوان و استفاده از قطره اشک مصنوعی، احتمال بروز خشکی چشم را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با افزایش دما در فصل تابستان، به ویژه زمانی که چشم‌های شما در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرند، خطر بروز مشکلات چشمی گوناگون افزایش پیدا می‌کند. در طول تابستان نه تنها پوست باید در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت شود، بلکه رعایت اقدامات احتیاطی برای محافظت از چشم‌ها نیز به همان اندازه اهمیت دارد. در ادامه به بررسی اقدامات احتیاطی برای محافظت از چشم‌ها می‌پردازیم:

هیدارته نگه‌داشتن چشم‌ها

خشکی چشم در فصل تابستان و با افزایش دمای هوا به یک پدیده رایج تبدیل می‌شود. بادهای شدید به همراه گرمای فزاینده در طول تابستان می‌تواند باعث بروز کم‌آبی و سوزش شدید چشم شود که اغلب خطر بروز خشکی چشم را افزایش می‌دهد. به نظر می‌رسد که مصرف کافئین نیز احتمال بروز خشکی چشم در فصل تابستان را افزایش می‌دهد.

استفاده از عینک‌های مناسب

اشعه مضر فرابنفش (UVR) باعث بروز فوتوکراتیت یا التهاب ملتحمه چشم می‎‌شود، وضعیتی که با نام برف‌کوری نیز شناخته می‌شود. قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض اشعه ماورا بنفش به‌ویژه اشعه UVB که طول موج کوتاه‌تری دارد، خطر بروز آب‌مروارید و ناخنک چشم را افزایش دهد، بنابراین انتخاب عینک مناسب برای محافظت از چشم ضروری است.

محافظت از چشم هنگام شنا کردن

کلر موجود در استخرهای شنا ممکن است تأثیر نامطلوبی بر چشم‌ها داشته باشد. به همین دلیل، توصیه شده است که به منظور محافظت از چشم‌های خود در برابر تورم، سوزش و خارش ناشی از قرار گرفتن در معرض کلر از عینک شنا استفاده کنید.

استفاده از قطره چشم

نه تنها پوست، بلکه چشم‌ها نیز به مقدار زیادی رطوبت نیاز دارند که می‌توانند آن را از طریق قطره‌های اشک مصنوعی دریافت کنند. زمانی که چشم‌ها در معرض طولانی‌مدت نور آبی ساطع شده از نمایش‌گرها قرار می‌گیرند، لازم است افراد از قطره اشک مصنوعی استفاده کنند. علاوه بر این، نوشیدن مقدار زیادی آب نیز در این زمینه مؤثر است و احتمال بروز خشکی چشم را کاهش می‌دهد.

چشم‌های خود را مالش ندهید

مالش چشم‌ها با دست یک عمل رایج است که خطر بروز عفونت چشم را افزایش می‌دهد. با شستن منظم دست‌های خود از چشم‌ها در برابر بیشتر بیماری‌های واگیردار مانند ورم ملتحمه محافظت کنید. در مواردی که افراد جراحی چشم مانند لیزیک یا جراحی آب‌مروارید انجام داده‌اند، چشم‌ها بیشتر مستعد عفونت هستند.

داشتن خواب کافی

توصیه شده است که برای بهبود سلامت چشم‌های خود، خواب کافی داشته باشید. چشم‌ها طیف وسیعی از کارها را در طول روز انجام می‌دهند و به استراحت نیاز دارند، بنابراین لازم است افراد یک برنامه خواب مناسب داشته باشند.

کد خبر 666327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.