راه‌اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری برای نجات گونه‌های در معرض خطر

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه در بُعد دامپزشکی حیات وحش خلع جدی علمی داریم، گفت: برای نجات گونه‌های در خطر انقراض راه‌اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری حیات وحش ضروری است.

به گزارش ایمنا، علی سلاجقه در خصوص برنامه‌های سازمان حفاظت از محیط زیست برای بارداری ایران و پیشگیری از اتفاقاتی که سال گذشته برای توله‌های این یوزپلنگ رخ داد، اظهار کرد: دو یوز که نمونه ناقص از حیات وحش کشور بودند و از قاچاقچیان گرفته شده بودند را داشتیم که بنیه‌ای ضعیف داشتند و از توان مناسب برخوردار نبودند، این حیوانات در یک فرایند عالمانه قرار گرفتند و حتی به مرحله بارداری نیز رسیدند، اما هر سه توله یوزش آن‌ها تلف شدند.

وی با اشاره به اینکه در بُعد دامپزشکی حیات وحش خلع جدی علمی داریم، افزود: از کارشناسان حیات وحش، مجموعه دامپزشکی کشور و حتی دامپزشکان خارج از کشور استفاده کردیم، در حالی که حتی در رابطه با بارداری حیوان اختلاف نظرهای فراوانی وجود داشت.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: به دانشگاه‌ها و وزارت علوم پیشنهاد کردیم که دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری حیات وحش به گونه‌های خاص را داشته باشیم، چراکه می‌طلبد برای نجات گونه‌های در معرض خطر این اتفاق در کشور رخ دهد.

منبع: میزان

کد خبر 666167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.