عزم سنگاپور برای سبزسازی خدمات دیجیتالی / افتتاح اولین آزمایشگاه شهر هوشمند مصر

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «عزم سنگاپور برای سبزسازی خدمات دیجیتالی»، «ایجاد نخستین بزرگراه فرامرزی 5G در اروپا»، «راه‌اندازی پلت‌فرم بلیت سیار در شهر گردشگری آمریکا»، «طرح منچستر برای کاهش ترافیک و ترویج تردد سبز»، «نصب سنسورهای هوشمند برای نظارت بر سرعت خودروها در ولز»، «افزایش پایداری هلسینکی با محاسبه‌گرهای کربن شهری» و «افتتاح اولین آزمایشگاه شهر هوشمند مصر» را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

عزم سنگاپور برای سبزسازی خدمات دیجیتالی

آژانس فناوری سنگاپور مدعی شده است که تا پایان سال ۲۰۲۴ تحولات بسیاری را در ارائه خدمات دیجیتالی به وجود خواهد آورد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ایجاد یک چارچوب پایدار اشاره کرد که تسهیل تحقق اهداف صفر کربن در بخش عمومی را تا سال ۲۰۴۵ و در سراسر کشور تا سال ۲۰۵۰ به دنبال خواهد داشت. از بودجه سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار اختصاص یافته برای این منظور، یک میلیارد دلار برای توسعه خدمات ابر-محور مورد استفاده قرار خواهد گرفت و باقی‌مانده بودجه صرف سبزسازی خدمات دیجیتالی خواهد شد.

مسئولان چنین استدلال کرده‌اند که سبزسازی خدمات دیجیتالی می‌تواند از جنبه‌های مختلف به افزایش پایداری در کشور و تحقق اهداف کربن‌صفر کمک کند زیرا ارائه خدمات را در زمینه‌های گسترده‌ای نظیر معماری، مهندسی نرم‌افزار، زیرساخت‌های شهری، حمل‌ونقل و سایر موارد مشابه در بر می‌گیرد و ایجاد پایداری در هر یک از این بخش‌ها می‌تواند نقش مهمی در کاهش انتشار کربن و پیامدهای حاصل از آن ایفا کند.

در این راستا، قرار است ۳۰ درصد از بودجه اختصاصی برای سبزسازی دیجیتال، صرف توسعه نرم‌افزارهایی شود که به نهادهای مختلف کشور در اتخاذ رویکردهای ابر-محور برای ارائه خدمات خود کمک می‌کند.

عزم سنگاپور برای سبزسازی خدمات دیجیتالی/ افتتاح اولین آزمایشگاه شهر هوشمند مصر

ایجاد نخستین بزرگراه فرامرزی 5G در اروپا

بلغارستان و یونان قرار است تا سال ۲۰۲۵ برای حمایت از وسایل‌نقلیه خودران یکی از نخستین کریدورهای فرامرزی 5G را در اروپا بسازند. بزرگراهی که یونان را به بلغارستان و صربستان متصل می‌کند و در نهایت به اروپای غربی منتهی می‌شود، یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای تردد و حمل‌ونقل بار موجود است که یونان را به‌ویژه در طول تابستان که ساحل شهر میزبان مسافران بسیار است، با ترافیک سنگینی مواجه می‌کند. به همین دلیل فعال کردن اتصال سریع اینترنت در کل مسیر می‌تواند تأثیر چشمگیری بر کیفیت سفر داشته باشد.

بلغارستان، یونان و صربستان با هدف خاص پیشروی رانندگی خودران، برای توسعه یک کریدور 5G در طول این مسیر توافق کردند. مطابق با این توافق قرار است با ساخت یک کریدور فرامرزی که تسالونیکی یونان را به صوفیه بلغارستان و بلگراد صربستان متصل می‌کند، پایه‌های توسعه رانندگی خودران را در منطقه ایجاد کنند. این کریدور شامل گذرگاه‌های مرزی و بخش‌های کلیدی بزرگراه اصلی می‌شود و از طریق برنامه دیجیتالی تسهیلات اتصال اروپا در دوره ۲۰۲۲-۲۰۲۷، مورد حمایت کمیسیون اتحادیه اروپا قرار دارد. اتحادیه اروپا به‌منظور حمایت مالی از استقرار گسترده این کریدورها در سراسر بلوک بودجه‌ای یک میلیارد یورویی در نظر گرفته است.

مقامات محلی شهرهای مشارکت‌کننده در پروژه همچنین تأکید کردند که پروژه حاضر پس از اتمام به گسترش نفوذ اینترنت به مناطق روستایی به‌ویژه در مناطق نزدیک بزرگراه کمک می‌کند.

راه‌اندازی پلت‌فرم بلیت سیار در شهر گردشگری آمریکا

ویرجینیا بیچ در آمریکا در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۱ میلیون گردشگر را از سراسر جهان به سمت خود جذب کرد که مدیران برای تداوم رونق گردشگری از آن زمان تاکنون به اعمال اقدامات مختلفی پرداخته‌اند. راه‌اندازی سیستم‌های سیار صدور بلیت‌های وسایل حمل‌ونقل عمومی از آخرین طرح‌های پیشنهادی مدیران این شهر بوده که با هدف بهبود تجربه سفر برای گردشگران و جذب هر چه بیشتر آن‌ها به شهر ارائه شده است. برای این منظور، مدیران شهر با همکاری خلاقان فناور یکی از کمپانی‌های آمریکایی به توسعه یک نرم‌افزار پرداخته‌اند که کاربران می‌توانند از طریق نصب آن روی گوشی‌های تلفن همراه خود به تهیه آنلاین بلیت برای سفرهای خود از طریق وسایل نقلیه عمومی اقدام کنند.

نرم‌افزار جدید امکان پرداخت هزینه سفر با انواع خودروهای عمومی را برای مسافران و شهروندان فراهم می‌آورد که بدون شک، این قابلیت به سهم خود گرایش مردم و گردشگران را به عبور و مرور از طریق وسایل‌نقلیه عمومی افزایش خواهد داد. مدیران ویرجینیا بیچ در نظر دارند امکان دسترسی به این نرم‌افزار را برای شهروندان و گردشگران تا قبل از رسیدن فصل تابستان فراهم بیاورند، زیرا نرخ گردشگری در شهر طی ماه‌های تابستان افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت و تهیه بلیت وسایل‌نقلیه عمومی به‌طور آنلاین می‌تواند تجربه سفر بهتری را برای گردشگران به ارمغان بیاورد.

عزم سنگاپور برای سبزسازی خدمات دیجیتالی/ افتتاح اولین آزمایشگاه شهر هوشمند مصر

طرح منچستر برای کاهش ترافیک و ترویج تردد سبز

منچستر انگلستان با حمایت صندوق سفر فعال دولت بریتانیا از طرح‎ محیط امن‌تر برای عابران‌پیاده و دوچرخه‌سواران در مرکز شهر منچستر رونمایی کرد. جدیدترین پیشرفت‌ها در مرکز شهر بر پیاده‌سازی برنامه‌هایی برای بهبود شبکه‌های جاده‌ای و زهکشی پایدار تمرکز دارد. هدف از این استراتژی حمل‌ونقل، جایگزینی ۹۰ درصد از شیوه‌های تردد به مرکز شهر در ساعات اوج شلوغی صبح، با شیوه‌های سفر فعال هم‌چون پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری یا بهره‌گیری از وسایل حمل‌ونقل عمومی تا سال ۲۰۴۰ است.

تغییرات برنامه‌ریزی‌شده شامل چندین عنصر کلیدی است که شامل ایجاد تقاطع‌های جدید، هماهنگی خطوط اتوبوس و دوچرخه‌سواری به‌منظور بهبود امنیت مسافران حمل‌ونقل عمومی و پیشگیری از برخورد آن‌ها با دوچرخه‌ها، ایجاد زهکشی‌های پایدار در قالب باغ‌ها و باغچه‌های بارانی در خیابان‌ها، افزایش شعاع تقاطع‌های موجود برای کاهش سرعت وسایل نقلیه، افزودن خطوط عابرپیاده و چراغ‌های ضد نم و غبار به محیط، انتقال ایستگاه‌های اتوبوس به مکان‌های بهینه‌تر و ایجاد پارکینگ‌های اضافی برای توان‌خواهان می‌شود.

پیشنهادهای ارائه‌شده برای بهبود شبکه جاده‌ای داخلی مرکز شهر منچستر در راستای دستیابی به این هدف نهایی شده و قرار است عملیات اجرایی شدن آن‌ها در تابستان ۲۰۲۳ آغاز شود.

نصب سنسورهای هوشمند برای نظارت بر سرعت خودروها در ولز

ولز در بریتانیا به‌زودی مجهز به سنسورهای هوش مصنوعی جدیدی خواهد شد که از طریق جمع‌آوری داده‌های مربوط به زیرساخت‌ها و حمل‌ونقل در افزایش ایمنی تردد شهر نقش مهمی ایفا خواهد کرد. سنسورهای هوش مصنوعی در مرحله اول تنها بعضی از شهرهای ولز را در بر خواهد گرفت، با این حال مدیران از توسعه بهره‌گیری از این ابزارهای دیجیتالی در سراسر قلمرو در آینده نه‌چندان دور خبر داده‌اند. در این مرحله، سنسورها به‌طور آزمایشی و به مدت ۱۸ ماه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و امکان نظارت بر سرعت بالاتر از ۲۰ مایل بر ساعت را در مناطقی با محدودیت سرعت فراهم خواهد آورد. جمع‌آوری تمام داده‌های مربوط به تردد در معابر میزبان توسط سنسورهای هوش مصنوعی، درک کارآمدی خطوط عابر پیاده را بر تعاملات میان افراد پیاده و خودروها برای مدیران ولز ممکن خواهد کرد و آن‌ها را به اعمال اقدامات مناسب برای افزایش ایمنی در خیابان‌ها سوق خواهد داد.

یکی از این اقدامات تلاش برای تشویق رانندگان به تغییر عملکرد و سرعت خود هنگام نزدیک شدن به خطوط عابر پیاده خواهد بود، ضمن این‌که راهنمایی افراد پیاده حین عبور از این خطوط در رأس برنامه‌های آن‌ها خواهد بود که این دو عامل می‌تواند ایمنی خیابان‌ها را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد.

افزایش پایداری هلسینکی با محاسبه‌گرهای کربن شهری

خلاقان اهل هلسینکی، پایتخت فنلاند، محاسبه‌گری را طراحی کرده‌اند که می‌تواند میزان انتشار گازهای آلاینده در هوای شهر را مشخص کند و با در اختیار گذاشتن داده‌های به دست آمده به نهادهای مسئول، به مدیران در بهبود پایداری شهر کمک می‌کند.

محاسبه‌گر جدید امکان آگاهی از میزان انتشار گازهای آلاینده نظیر دی‌اکسید کربن، متان و نیتروژن مونواکسید و تغییرات اقلیمی در هر مکانی را فراهم می‌آورد و به سنجش میزان گازهای آلاینده در شش بخش اصلی شامل ترافیک و حمل‌ونقل، مصرف انرژی، خوراک، پسماند، مسکن و خدمات می‌پردازد و از این طریق می‌تواند مدیران را به اعمال اقدامات کارآمد برای به حداقل رساندن وجود آن‌ها در هر قسمت سوق دهد.

این ابتکار در طراحی رویدادهای گردشگری بسیار پرنقش خواهد بود زیرا هلسینکی در بازه‌های زمانی خاصی میزبان مسافران زیادی می‌شود. مؤسسات اهل پایتخت فنلاند می‌توانند از این محاسبه‌گر حتی برای سنجش کربن ناشی از برگزاری جلسات مجازی بهره بگیرند و به‌واسطه آن‌ها، منابع انتشار گازهای آلاینده را شناسایی کنند تا در نهایت رویکردهایی دوستدار محیط زیست برای برگزاری رویدادها و جلسات مختلف خود اتخاذ کنند.

عزم سنگاپور برای سبزسازی خدمات دیجیتالی/ افتتاح اولین آزمایشگاه شهر هوشمند مصر

افتتاح اولین آزمایشگاه شهر هوشمند مصر

آزمایشگاه شهر هوشمند قاهره که به‌زودی افتتاح می‌شود، قابلیت تجربه دنیای دیجیتالی و واقعی را به‌طور هم‌زمان برای مراجعه‌کنندگان فراهم می‌آورد. این مرکز پیشرفته که در دفتر مرکزی کمپانی فناوری زیمنس در قاهره احداث شده است، آخرین فناوری‌های دنیا برای ایجاد ساختمان‌ها، صنایع و زیرساخت‌های شهر هوشمند کارآمد و پایدار را در بر می‌گیرد و نخستین آزمایشگاه شهر هوشمند قاهره، پایتخت مصر، مکملی برای استراتژی دیجیتالی کشور به‌حساب می‌آید که هوشمندسازی ۱۷ شهر را در بر می‌گیرد به این امید که تحقق هدف کشور در راستای ایجاد یک جامعه دیجیتالی را تسهیل کند.

هدف اصلی مدیران مصر از توسعه آزمایشگاه شهر هوشمند قاهره ایجاد تجربه‌ای غنی برای مشتریان مبتنی بر پروژه‌های واقعی است، ضمن این‌که کمک به تحقق اهداف شهر هوشمند در رأس اولویت‌های آن‌ها قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند مزایای تغییر در جوامع کنونی و تبدیل آن‌ها به شهرهای هوشمند را درک کنند و از ایده‌های به‌کار برده در هر یک برای هوشمندسازی مناطق خود بهره بگیرند. این افراد همچنین قادر خواهند بود به مشاهده آخرین فناوری‌های زیرساخت‌های هوشمند برای سازه‌های شهری در این آزمایشگاه شامل الکتریکی‌سازی ساختمان‌ها با ولتاژ پایین یا متوسط، مدیریت انرژی، رویکردهای هوشمند توزیع برق و سیستم‌هایی برای مدیریت خدمات نظیر آب، گاز و برق بپردازند.

زیمنس شریک اصلی مصر در توسعه آزمایشگاه شهر هوشمند به‌حساب می‌آید که قرار است تمام فناوری‌های نوین خود را در زمینه مسکن، زیرساخت‌ها، حمل‌ونقل و خدمات در اختیار مدیران قرار دهد و تمام استراتژی‌های پایدارسازی کشور را تحت حمایت خود قرار دهد، ضمن این‌که دیجیتالی‌سازی اقتصاد مصر از طریق الکتریکی و خودکار کردن خدمات در رأس اهداف این کمپانی قرار دارد.

کد خبر 665765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.