این علائم نشان‌دهنده بیماری‌های خطرناک است

مشکلاتی مانند خروپف کردن، سرفه‌های شدید، خونریزی بدون دلیل، لرز مکرر، تغییرات در عملکرد روده یا مثانه، کاهش وزن ناخواسته و پوسیدگی دندان‌ها ممکن است نشان‌دهنده بیماری‌های خطرناک باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به اینکه بعضی از بیماری‌ها فقط زمانی تشخیص داده می‌شوند که پیشرفت کرده‌اند، بنابراین لازم است حتی به کوچک‌ترین علامت در بدن خود توجه کنید و در صورت ادامه‌دار شدن علائم به پزشک مراجعه کنید. در ادامه به بررسی علائمی می‌پردازیم که نشان‌دهنده بیماری‌های خطرناک است:

خروپف کردن

خروپف کردن می‌تواند نشانه ابتلا به آپنه انسدادی خواب باشد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد. خروپف کردن همچنین با ضخیم شدن شریان کاروتید در گردن مرتبط است. علاوه بر این، خروپف کردن ممکن است به دلیل سیگار کشیدن، کلسترول بالا و اضافه وزن رخ دهد.

سرفه‌های شدید

سرفه کردن به معنای ابتلا به سرطان نیست و ممکن است به دلیل آلرژی، آسم یا مشکلات سینوس رخ دهد. با این وجود، در صورتی که سرفه با گرفتگی و تغییر صدا همراه باشد، می‌تواند نشان‌دهنده ابتلا به سرطان ریه یا سرطان حنجره باشد.

خونریزی بدون دلیل

مشاهده خون هنگام سرفه کردن با سرطان ریه مرتبط است؛ وجود خون در مدفوع نیز با سرطان کلورکتال و خون در ادرار با سرطان مثانه یا کلیه ارتباط دارد.

لرز مکرر

اگر حتی در فصل گرم نیز احساس سرما می‌کنید، ممکن است درگیر بیماری غده تیروئید شده باشید. کم کاری تیروئید اصلی‌ترین دلیل احساس سرما و لرز غیرعادی است.

تغییرات در عملکرد روده یا مثانه

ادرار بیشتر یا کمتر از حد معمول می‌تواند نشانه ابتلا به سرطان مثانه باشد. یبوست یا اسهال مکرر نیز در بعضی موارد نشانه سرطان تخمدان است. در صورتی که هر کدام از این علائم بیشتر از یک هفته طول بکشد، باید به پزشک مراجعه کنید.

کاهش وزن ناخواسته

اگر بدون رعایت رژیم غذایی خاصی وزن خود را از دست دهید، ممکن است درگیر سرطان پانکراس، سرطان مری، سرطان معده یا سرطان ریه شده باشید.

پوسیدگی دندان‌ها

رفلاکس معده درمان نشده می‌تواند باعث از بین رفتن مینای دندان و شروع پوسیدگی دندان باشد، اما در صورتی که ادامه پیدا کند فرد در معرض خطر سرطان مری قرار می‌گیرد. علائم دیگر رفلاکس معده شامل گلودرد مداوم، سرفه و خس‌خس سینه می‌شود.

کد خبر 665316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.