روان‌کاوی در پارک؛ ابتکار تابستانی جدید شهر اتریشی

گراتس اتریش در طول تابستان به‌منظور ارائه مشاوره‌های ابتدایی به شهروندان و رفع احساس شرم از مراجعه به مراکز روان‌درمانی به راه‌اندازی جلسات روان‌کاوی در پارک اقدام کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساکنان گراتس، دومین شهر بزرگ اتریش، از دهم ژوئن تا نوزدهم آگوست می‌توانند در پارک محلی مرکز شهر از جلسات مشاوره رایگان با روان‌کاوان بهره‌مند شوند. هدف از این برنامه ارائه مشاوره‌های ابتدایی به شهروندان، ابهام‌زدایی درباره چیستی روان‌کاوی، روان‌درمانی، روان‌شناسی و روان‌پزشکی، مقابله با تابوها و تفکرات غلط درباره مراجعه به مراکز سلامت روان و رفع احساس شرم یا ترس از مراجعه به مراکز روان‌درمانی در صورت نیاز است.

روان‌کاوی در پارک هر دو هفته یک‌بار در روزهای شنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۳ بعدازظهر برگزار و در درجه اول به افرادی ارائه می‌شود که پیش از این هیچ‌گونه درمان یا مشاوره در زمینه امور روحی-روانی را امتحان نکرده‌اند. در این جلسات مردم با مراجعه به درمانگران می‌توانند در پارک یک جلسه روان‌کاوی داشته باشند و در عین حال با رویکردهای روان‌درمانی آشنا شوند. علاوه بر این، متخصصانی در محل حضور خواهند داشت که در صورت نیاز به کمک‌های بیشتر به مراجعه‌کنندگان مشاوره و راهکارهای درمانی ارائه دهند و آن‌ها را با تمام گزینه‌های درمانی موجود برای رفع مشکل خود آشنا کنند.

روان‌کاوی در پارک؛ ابتکار تابستانی جدید شهر اتریشی

برخورداری از خدمات ارائه‌شده در این جلسات نیازی به ثبت‌نام یا گرفتن نوبت قبلی ندارد و از آنجا که یافتن جایگاهی برای انتظار در یک فضای باز دشوار است، پارکی انتخاب شده است که در نزدیکی یک کافه قرار داشته باشد.

توجه به این نکته ضروری است که در طول جلسات هیچ کمک پزشکی در دسترس نخواهد بود و متخصصان نمی‌توانند به افرادی که به اورژانس‌های روان‌پزشکی یا بستری شدن نیاز دارند، خدمات ارائه دهند. علاوه بر این، برگزارکنندگان اعلام کرده‌اند که جلسات پارک نمی‌تواند جایگزینی برای مراقبت‌های واقعی یا درمان‌های روان‌شناسی و روان‌پزشکی باشد و سازمان‌دهندگان برنامه تنها قصد دارند دروازه‌ای رو به بهره‌مندی از جلسات سلامت روان باز کنند، چراکه سلامت روان به‌اندازه سلامت جسم مفید است. از آنجا که عموم مردم جامعه همچنان مراجعه به مراکز سلامت روان را ننگ می‌دانند، این ابتکار عمل اقدامی مفید برای فرهنگ‌سازی اهمیت توجه به اختلالات روانی هم‌چون مشکلات جسمی به‌شمار می‌رود و برگزارکنندگان آن سعی دارند با تمرکز بر این امر تفکرات منفی موجود در زمینه مراجعه به روان‌شناس و روان‌پزشک را برطرف کنند.

کد خبر 665306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.