۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
علائم کلسترول بالا چیست؟

نشانه کلسترول بالا در پاها شامل لنگیدن، پاهای سرد و تغییر در رنگ و بافت پاها می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمانی که میزان کلسترول بدن از ۲۰۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر افزایش پیدا کند، فرد درگیر کلسترول بالا شده است و پزشکان برای کنترل سطح آن تغییر در رژیم غذایی و اصلاح سبک زندگی را توصیه می‌کنند. زمانی که سطح کلسترول موجود در خون برای مدت طولانی بالا بماند، باعث بروز شرایط بحرانی مانند افزایش خطر بیماری‌های قلبی و سکته می‌شود. در ادامه به بررسی علائم کلسترول بالا در پاها می‌پردازیم:

لنگیدن

لنگیدن یکی از مهمترین نشانه‌های کلسترول بالا در پاها است. این وضعیت با درد، گرفتگی و خستگی عضلات پاها همراه است. زمانی که فرد مسافتی را پیاده می‌رود، دچار لنگش می‌شود که با استراحت کردن برطرف می‌شود. درد لنگش بیشتر در ساق پا و ران احساس می‌شود.

پاهای سرد

دیگر نشانه رایج کلسترول بالا، سردی پاها است. احساس سرما در پاها به ویژه در فصل تابستان و زمانی که درجه دما بالا است، نشانه‌ای از ابتلا به بیماری عروق محیطی است. این وضعیت ممکن است در ابتدا شما را آزار ندهد، اما اگر برای مدت طولانی‌تری ادامه داشته باشد، باید به پزشک مراجعه کنید.

تغییر در رنگ و بافت پاها

کلسترول بالا باعث رسوب پلاک در رگ‌های خونی می‌شود که بر جریان خون تاثیر می‌گذارد. زمانی که خون کمتری به مناطق خاصی از بدن برسد، بر عملکرد کلی بافت و پوست بدن تاثیر می‏‌گذارد. در صورتی که متوجه تغییرات خاصی در رنگ و بافت پوست پاهای خود شدید و دلیل خاصی برای آن وجود نداشت، احتمالاً درگیر کلسترول بالا شده‌اید.

کد خبر 664574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.