۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
علائم کلسترول بالا چیست؟

با وجود اینکه کلسترول بالا علائم خاصی ندارد، اما این احتمال وجود دارد که با افزایش سطح کلسترول خون، بدن به شیوه خاصی واکنش نشان دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کلسترول بالا هیچ علامت قابل مشاهده‌ای ندارد؛ تنها زمانی که به پزشک مراجعه می‌کنید و آزمایش خون انجام می‌دهید، مشخص می‌شود که سطح کلسترول خون از حد مناسب عبور کرده است. درصورتی‌که کلسترول بالا دیر تشخیص داده شود، بر قلب و دیگر اندام‌های بدن تأثیر می‌گذارد و عوارض جبران ناپذیری را ایجاد می‌کند.

چرا کلسترول بالا باعث بروز مرگ‌ومیر می‌شود؟

زمانی که سطح کلسترول خون بالا باشد چربی در رگ‌های خونی رسوب می‌کند. با گذشت زمان و انباشته شدن رسوبات چربی در رگ‌های خونی، شریان‌ها مسدود می‌شود و در این صورت جریان خون مسدود می‌شود. گاهی اوقات این رسوبات چربی شکسته می‌شود و باعث بروز لخته خون خواهد شد در این صورت خطر بروز حمله قلبی یا سکته مغزی افزایش پیدا می‌کند.

علائم کلسترول خون بالا چیست؟

با وجود اینکه کلسترول بالا علائم خاصی ندارد، اما این احتمال وجود دارد که با افزایش سطح کلسترول خون بدن به شیوه خاصی واکنش نشان دهد یکی از این واکنش‌ها درد قفسه سینه است. اغلب افراد درد قفسه سینه را مربوط به مشکلات معده می‌دانند و برای درمان آن داروهای ضد اسید معده مصرف می‌کنند. پزشکان اعلام کرده‌اند که در صورت ادامه پیدا کردن این درد برای مدت طولانی، باید به پزشک مراجعه کنید و آزمایش خون انجام دهید. درد قفسه سینه ناشی از کلسترول بالا معمولاً با فشار شدید قفسه سینه همراه است. زمانی که چربی در شریان‌هایی که خون را به قلب می‌رسانند، رسوب می‌کند و فرد درد قفسه سینه را بیش از پیش تجربه می‌کند.

عوامل خطر کلسترول بالا چیست؟

کلسترول بالا معمولاً به دلیل مصرف غذاهای سرشار از چربی عدم انجام ندادن فعالیت‌های ورزشی، اضافه وزن و سبک زندگی ناسالم مانند سیگار کشیدن رخ می‌دهد. متخصصان معتقدند که اتخاذ سبک زندگی سالم و ورزش کردن خطر ابتلاء به کلسترول بالا را کاهش می‌دهد.

کد خبر 583554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.