غذاهایی که کلسترول را کاهش می‌دهد

مصرف غذاهایی مانند جو دوسر، غلات کامل، لوبیا، بادمجان، آجیل، روغن‌های گیاهی، میوه‌های فصل، سویا و ماهی‌های چرب می‌تواند به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی Heart نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم گیاه‌خواری می‌تواند سطح کلسترول را کاهش دهد و خطر بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی را کاهش دهد. محققان در این مطالعه داده‌های پزشکی مربوط به ۲۳۷۲ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند و متوجه شدند سطح کلسترول بد خون در میان افرادی که از رژیم گیاه‌خواری پیروی می‌کنند، در مقایسه با افرادی که محصولات گیاهی و محصولات حیوانی مصرف می‌کنند ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته محققان، فیبرها باعث می‌شوند کلسترول بد قبل از ورود به جریان خون از بدن خارج شود. چربی‌های اشباع نشده نیز به صورت مستقیم قادر است کلسترول LDL را کاهش دهد. استرول‌ها و استانول‌های گیاهی نیز مانع جذب کلسترول در بدن می‌شود. بنابراین مصرف غذاهایی مانند جو دو سر، غلات کامل، لوبیا، بادمجان، آجیل، روغن‌های گیاهی، میوه‌های فصل، سویا و ماهی‌های چرب می‌تواند به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

همانطور که ثابت شده است، مصرف داروی استاتین به کاهش میزان کلسترول بد در بدن کمک می‌کند. در صورتی که افراد از رژیم غذایی سالم و بر پایه گیاهان استفاده کنند، نیاز به مصرف داروی استاتین کمتر خواهد شد.

کد خبر 664122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.